tisdag 13 mars 2012

En del stunder är det mycket på alla fronter.

Så känns det nu och med en snuva som verkar sitta i bihålorna och en himla hosta, så känner jag mig i dag lite trött i huvudet. Vi har nu ett lite hektiskt schema och även om jag tycker om det, så blir det ibland lite mycket. Så det ska bli skönt att få åka bort och bara fokusera på att umgås och ha roligt. Så spännande det ska bli. Min bror opererades akut i natt för brock och även om han verkar må bra nu, så rör det om i hjärtat och jag önskar att det hade hänt på hemmaplan, då det måste vara så tråkigt att befinna sig på ett sjukhus långt borta. Vilja har även fått lite eksem, som snurrar i mitt huvud. Det ska läkaren få kolla på nästa torsdag. Förhoppningsvis, och troligtvis, är det en vanlig enkel tillfällig eksem i knäveck och armveck. Men visst har jag en oro över att det är en atopisk eksem, den är ärftlig och min oro började växa när jag fick reda på att det finns eksem bakåt på min sida. I dag har vi fått god tårta och umgåtts med Laila, Linda och de små charmtrollen, Emil och Tuva. Tuva fyller i dag 1 år. Det var så trevligt att träffa dem ändå, trots att barnrytmiken blev inställd. Den där jobbiga känslan i magen växte när Vilja i dag bet både Emil och Tuva. Jag tänker inte diskutera det här, då jag tycker att det är en sak som jag och Henrik får komma överens om hur vi ska hantera. Kanske inte ett så varmt inlägg som ni är vana vid och jag ville bara lätta mitt hjärta lite.
En snart 5 månader gammal bild på vår sötnos.

10 kommentarer:

  1. Elsa har också fått exem i armveck och knäveck, och jag precis som du oroar mig över Atopiskt exem, då jag har, det, min bror hade det och vi har massvis med allergi på min sida =/ Inget kul alls, känner din oro! KRAM

    SvaraRadera
  2. Angående det där med att bita, vet du vad jag tror, att det är "kärleksbett", vissa barn gör så som har mycket känslor i sig och oftast biter de dem de gillar mest, vanligt och växer bort, men så klart inte kul *KRAM*

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt lugnar ner sig snart! Sköt om er!
    Kram från oss

    SvaraRadera
  4. Man är inte alltid på topp och det är ju det vi är till för här. Att peppa, stötta och finnas till, i både vått och torrt. Varma kramar till dig och hoppas och tror att samtliga saker snart är i sin ordning.

    SvaraRadera
  5. Haha, älskar parentesen med vi (jag) - känner igen det där! ;D Hoppas att de kommer in snart igen, de är ju så fina :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad gullig du är! Dagen har varit fantastisk! :)

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra, eksem oron hade vi en period i vårt liv med min lilla Noah. Kvällar utan sömn och såriga knäväck på morgonorna. Och många läkarbesök, utskrivet starka kortison krämer som förtunnade huden istället att stärka den. Har ni hunnit prova våra krämer? Här är en länk till vår story. De är välbeprövade och kontrollerade av läkemedelsverket, ecocert, astma o allergi förbundet. Ge salvorna en vecka använd den morgon och kväll. Sköt om er!
    http://www.wonderfullymade.se/grundarens-brev.html

    SvaraRadera
  8. åh hoppas verkligen att det går bra med din bror !! det är inte alltid man är på topp och jag hoppas att ni får en bra dag trots det hektiska schemat !! kraam

    SvaraRadera
  9. Usch vad tråkigt Sandra. Hoppas verkligen att det gått bra med din bror och att han mår bättre. Håller också tummarna för att Viljas prickar bara är "vanliga" eksem. Ibland är man lite låg, inte underligt om det dessutom händer många tråkigheter.

    Kram till er!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det är bättre med din bror nu och att allt känns lite lättare idag. Vissa dagar och perioder känns det bara som om allt kommer på alla fronter. Men det är bara att kämpa på, det vänder! Men som sagt hoppas det känns lite bättre idag och att ni kommer iväg som ni ska till umeå imorgon bittig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.