onsdag 7 mars 2012

En annan form av falukorv.

Avslutade arbetsdagen med att byta arbetskläder mot löparkläder och tog en mycket skön och välbehövlig löptur de 7 km hem från bussen. Trots stark vind, ryggsäck och isbroddar som lämnats hemma så var det en njutningsfull tur. Över isen fick jag springa i plogkanterna och det var som att springa på fjället. Vilja och Henrik hade en myshörna när jag kom hem och när man nöjd och nytränad blir mött av en underbar dotter som kommer och gosar in sig, så känns det fint i hjärtat. Nu väntar 5 lediga dagar. Henrik lagade en god mat i kväll, som jag vill tipsa er om. Falukorv-fajita, ett mycket gott alternativ när det är korv till middag och avokadosalsan var supergod och som jag kan tänka mig att äta till andra maträtter eller direkt som det är. Vi hade inget ris till. Nu ska jag sätta på lite tevatten åt oss och sedan en skön stund i soffan innan sovdags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.