torsdag 23 februari 2012

Viljas första skor.

Vägarna har börjat tina fram och det var lera i dag på promenaden. Det kändes som slutet av mars. Kom att tänka på att vi måste skaffa skor till Vilja, nu när hon har börjat gå, så ska hon även få pröva på att gå själv ute så fort hon går enklare inomhus. Har inte tänkt mig några fodrade skor nu, men ändå lite rejälare, som hon ändå kan använda i vår och kalla sommardagar.
Har Ni förslag på några bra skor som är bekväma, enkla att gå i och som tål att lekas i?
Vi har låtit Vilja äta själv när hon vill det ända sedan hon började äta och visst blir det väldigt, väldigt kladdigt, men hon lär sig av att få kladda och hon äter med händerna, med skeden ibland. När inte det fungerar tar hon upp hela tallriken och äter från den. Sedan städar hon av bordet. Hon är så himla söt, så det är självklart att kameran kommer fram lite då och då.

10 kommentarer:

  1. Vad skönt att det börjat tina fram vägar, här har det varit mer snöstorm de senaste dagarna så jag räknar inte med asfalt den närmaste tiden ;) Som första skor till Alva hade vi lära gå skor från Kavat, de tyckte jag satt jättebra på foten. Innan hon kunde gå hade vi några skor från pax, men de gled bara av då hon kröp runt och funkade inte alls, olika det där! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig får vägarna gärna bli fria från snö, men annars vill jag gärna ha snö fram till början eller till och med in i april :)
      Kavat-skorna har jag hört mycket om de användes även flitigt när jag var liten, så ska ta och spana in dem lite närmare tror jag :)

      Radera
  2. Men lilla hjärtat då!Så jäkla goa bilder!

    Våra första skor till Victor var ett par Kavat.Den klassiska modellen.HELT suverän!
    Har även haft en fodrad Kavat o vart jättenöjd.Men de är ju aningen klumpigare...

    O förresten.Skulle ni inte komma på fika?? ; )
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det fanns fika kvar?? DÅ kommer vi gärna :)

      Tack för tipset om Kavat, har hört mycket om dem, så ska kolla lite närmare på dem.

      Radera
  3. Ha ha klart de ska äta själva :P men erkänner att de tar emot när Allice ska göra de just pga av allt söl, men de är väl bara blunda :)
    Tråkigt att Newbie bara går till 68 ja:( men då har man en bra anledning att skaffa en liten till;) hihi

    SvaraRadera
  4. Själv fick jag tips om Kavat, de ska ju vara bra. Hade det när jag var liten också.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också fått många bra tips om dem, så ska kolla närmare på dem :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.