torsdag 23 februari 2012

Tidningspapper.

Eftersom den första pelargonsorten jag sådde växer så det knakar, så har jag i dag satt ner frön av en annan sort, Pelargon Apache Star. En liten pelargon som ska ge många babyrosa blommor med cerise mitten.
Återvinn ditt tidningspapper och gör planteringskrukor av dem. Linda in en glasburk eller tom toalettrulle. Vik in kanterna och dra ut glaset eller pappersrullen. Ställ dem i t ex en låda och låt dina frön börja gro. Både en snygg inredningsdetalj och billigt. 

3 kommentarer:

  1. nejmen så smart!! behöver ju mer krukor, så detta kanske jag borde ta och testa istället!!
    Vi stannar 1 vecka i åre och vi kan vilken dag som helst, lill-loppan och jag ska bara hänga runt så vi kan helt anpassa oss! Fundera på vilken dag som passar er bäst! Jag hittar ju inte alls där, har aldrig varit där förut. Men vart bor ni i förhållande till själva Åreby?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte också att det var smart och enkelt att bara plantera om dem senare :)

      Radera
  2. Vilken bra idé med tidningskrukorna! Det ska jag använda mig av till mina tomatfrön.

    Kram Ellinor

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.