torsdag 9 februari 2012

Det där med energi.

Det där med energi. Om att hitta ny sådan. Om att vara tussig och bli bättre. En av de bästa medicinerna är frisk luft och motion. En promenad på 1 ½ timme runt stora delar av ön, med solen i ansiktet och en stark vind bitande i ansiktet. En prövning att testa hur många stora snödrivor vi kunde ta oss igenom. Säga hej till världens snällaste och finaste farbror Torsten. Nästan hemma möts vi av att solen är på väg ner, fjällens konturer gör mig varm inombords. Så sagolikt vackert. Bara se på himlen. Det var ny energi för många dagar framöver.


Och så den här tjejen, älskade Vilja. Som är energi hela hon. Så älskad från första stund. Hon ställer sig oftare och oftare för varje dag och i dag har hon två gånger tagit ett steg, stannat och satt sig på rumpan. Hon vill mata oss med mat och plockar gärna i och ur saker, helst ur små burkar och skålar. Pratar mest hela tiden med oss och gosar och kramas. I dag fick hon sitta och leka med magneterna vid kylskåpet, de är lite små, så det sker under stark bevakning. Det är så fascinerande att se hur hon plockar med dem.
Att se på världen genom ett barns ögon är fantastiskt.

Den där fina gunghästen som Vilja står vid och gärna gungar på och flyttar runt, har funnits med när jag var liten och även när min mamma och hennes systrar var liten.

5 kommentarer:

  1. vilka fina bilder och så fantastiskt du beskriver det, förstår att du får energi av naturen där! Ja och de där små söta barnen vi har, man får ju så mycket energi av dem! nej men så kul att hon börjat ta små steg! Det dröjer nog ett tag till vår lilla tjej gör det, men men bara hon läs sig gå någon gång! Hoppas ni har en mysig torsdagskväll! Kram

    SvaraRadera
  2. söttösen!!!! själv längtar jag efter den där underbara energin son bara våren och sommaren kan ge mig:) snart så:)

    hehe...och jo jag har virkat elefanten på min blogg....liknade dock mer kanske en myrslok eller nåt:)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt, en promenad är verkligen som balsam för själen! vad roligt att Vilja har tagit sina första steg! Kram

    SvaraRadera
  4. Det där kan jag skriva under på. Efter att i stort sett ha somnat vid mitt skrivbord gick jag och min kollega ut en snabb sväng i friska luften och nu är jag genast full av energi igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Energi ja, men vem har energi i februari? Förutom de minsta då alltså? Jag tror att det kommer, med ljuset och med våren. Hoppas att det inte dröjer för länge.

    Vilken fin gunghäst och jädrar vad str hon börjar bli, lilla Vilja!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.