söndag 19 februari 2012

Snöstorm.

Vilken dag i snöstorm det har varit. När det har blåst till riktigt så har det varit alldeles vitt utanför fönstret. För mig är det rätt skönt med sådana här dagar också, då jag som är hemma alla dagar utom två i veckan och har njutit av väldigt många fina dagar i vinter och det bästa är kvar, vårvintern. På eftermiddagen kom kusin Cevin med familj och en vän förbi, det är så mysigt när de kommer hit väldigt ofta på söndagarna. Då Vilja är väldigt förtjust i Cevin. De fick pannkakor i dag och det uppskattades av barnen, sedan kunde jag och Vilja krypa ner och leka i badet innan läggdags. Nu väntar lite förberedelse inför veckan, men det blir en tidig kväll då det är minus på sömnkontot.

Under veckan ska jag försöka påbörja min nya hemsida/blogg, där ni kan följa förhoppningsvis det som är en del av min, vår framtid. Den här kommer att finnas kvar, då den är min privata. Återkommer om det när det är klart, då tiden inte riktigt brukar räcka till och ett bord ska hinnas slipas i veckan också, det ska målas i helgen då vi ändå äter ute nästa helg i och med sista rensningen av lägenheten. Ska visa er min att-göra-lista någon dag, det är en sådan lista som bara växer hela tiden eftersom den prickas av. Det är jag och det trivs jag med.

Hur har ni det hos er?


Sista dagarna har Vilja velat vara i Tejas bädd mest hela tiden och det är lite svårt eftersom vi har sagt att i bädden ska hon få vara i fred. Nu har vi dragit gränsen att när Teja verkar tycka att det är okej och är på lekhumör så får Vilja vara där. Så nu busas det långa stunder i bädden och det är en tålig liten tjej vi har. Vassa tassar och starka ben är inget hon bryr sig om och det bästa hon vet är att nu gå och vifta med en strumpa så att Teja tar den och så håller de på och det blir varmt i mitt hjärta. De är fina och så mycket glädje de här två kommer att ha av varandra. Jag litar inte helt på Teja, då hon är en väldigt bestämd tik, men det är under stark bevakning de leker i bädden.
Visst är de underbart fina tillsammans?

2 kommentarer:

  1. Gillar att-göra-listor! vad har du människor som inte har någon sådan?! antingen sjukt bra minne eller inget liv! spännande med en ny blogg, ska den rikta in sig på något annat?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte ihåg någonting utan dem och går gärna tillbaka och ser efter vad jag har skrivit :)
      Den kommer att ha ett annat tema :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.