tisdag 21 februari 2012

Med massor av kärlek blir man frisk.

Solen värmer så gott på oss genom fönstret, men det blåser väldigt mycket. Vi är inte på barnrytmiken i dag, då vi är hemma och kurerar Vilja. Hon visade fortfarande på lite feber i morse, men är go och glad. Vi tog en förmiddagsvila på nästan två timmar. Vila, sömn, lek, mat och vätska och massor av kärlek är bra för att bli frisk. I dag tänkte jag att det är bra med lite luft för henne, så vi ska gå ut och njuta lite av solen. I kväll funderar jag på att gå på gympa här på byn, det ska vara som ett medelpass på Friskis. Vi får se om jag lyckas få någon som vill vara med Vilja under tiden. Ville titta in lite snabbt och önska er en fin tisdag. Fettisdagen, i dag får man frossa hur mycket man vill i dessa underbara bakelser.
Vi välkomnar också tand nr 7. Nu är det alltså fyra söta tänder uppe och tre stycken i nederkäken. Först trodde jag att febern berodde på att den var på väg att spricka igenom, men nu var den alldeles för hög och har varit så länge, så det är uteslutet. Vilja går längre och längre sträckor nu, även om det fortfarande är väldigt vingligt, så ser man hur snabbt de tränar upp balansen och kontrollen. Hon har gärna något i famnen när hon går och ibland tror jag att hon tycker att det är enklare att gå om hon håller i något. Snart springer hon, stora tjejen. Kan någon stoppa tiden, för det här går alldeles för fort.

1 kommentar:

  1. Åh, Stella har också fått sin sjunde tand precis. 5 är på överkäken.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.