onsdag 22 februari 2012

Hemlängtan, bokrea & en stunds återhämtning.

I väntan på bussen hem får jag en liten återhämtning och bara sitta och göra ingenting. Får hemlängtan och har en bra känsla i kroppen av att det nu är helg för min del. En helg som innebär städning och det känns lite spännande och pysslande. Fint ska det bli. Förhoppningsvis en tur till badhuset med vänner. Lite skidåkning och det som jag önskar mest av allt. En tur till fjälls. Det sägs bli fint på lördag, men med mycket vind. Håller ögonen på prognosen och hoppas att det vänder. I dag fick jag vinterns första promenad på Medvinden. Det är något speciellt att få gå på isen med solen i ögonen och känna att våren är på väg. Så härligt att se hur det droppar från taken. Hur har ni det med era vårkänslor?

Har ni varit och besökt bokrean som startade i dag? Var in en kort sväng, men hittade ingen bra till Vilja och själv hittade jag några om matlagning, bakning och trädgård. Kunde inte bestämma mig för vilken som lockade. Så inga fynd för min del.

1 kommentar:

  1. Låter som att du har en härlig helg framför dig, håller tummarna för att solen skiner!

    KRAM kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.