torsdag 16 februari 2012

Fröken nattuggla.

God dag i stugorna. Här hemma går vi på lite reserver i dag. Då jag i går inte kom hem förrän 23 efter en arbetsdag, passade på att springa ur kroppen 6 km innan jag åkte hemåt. Strax efter midnatt började Vilja med nattens stökande och det blev nästan tidig morgon innan hon kom till ro och somnade om. Ändring av sömnen på dagarna verkar ha givit resultat på läggningen, men nu är vi tillbaka igen på stökiga nätter.

Vill skicka en liten påminnelse om att det i dag är sista dagen att rösta i Vi Föräldrars tävling, omslagsbilden 2012. Om du tycker att vår Vilja skulle passa på framsidan av tidningen, så kan du gå in och rösta här.

Henrik hade städat och gjort så fint i går när jag kom, så jag och Vilja har kunnat koncentrera oss på att rensa undan bland de saker vi bara stoppat undan i samband med flytten. Sedan känns det som att Vilja har börjat med sin första trots. Hon testar mig hur många gånger hon kan krypa fram till kakelugnen, hur många gånger hon kan krypa mot fönstret och känna på blomkrukor. Till slut kryper hon fram sätter sig en liten bit ifrån och tittar på mig och ler busigt innan hon fortsätter hela vägen fram. Hon är så söt, så jag har svårt att hålla mig för skratt och det vet hon nog för när jag börjar skratta, då tokskrattar hon.

Vilket otroligt vackert vårväder det var i går, det fick mig att längta till att kunna ge oss ut på tur här omkring, men även till fjälls. Känns som att det var evigheter sedan, så det är något vi måste göra snart. Väldigt snart. Om vädret ser lovande ut de kommande dagarna så kanske det är dags för Vilja att inviga Medvinden, hon åker vagn och jag (vi) får åka långfärdsskridskor. I går morse när jag såg att de var ute och åkte i morgonsolen kom jag att tänka tillbaka på min födelsedag i mars för två år sedan, då vi klev upp tidigt och åkte långfärdsskridskor innan det var dags för påskfirande på skidor. Det var fint. Det är lite ångest som kommer krypandes över att vårvintern är här och det finns så mycket jag vill hinna göra under den och den brukar vara alldeles för kort.

Önskar er alla en fin dag.

Bild från senaste besöket på IKEA. Slutet av november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.