tisdag 28 februari 2012

En blivande trädgård.

Tänkte vi skulle titta lite på en del av trädgården. Den del som jag hoppas att det kommer gå att spendera några timmar på i vår och sommar. Dit vi ska kunna gå och plocka färska grönsaker och bär och bara njuta av det goda. Så gott som något man odlar själv bara kan vara. Än ligger det mycket snö kvar, men jag ser redan möjligheten att snart kunna börja gallra i häcken som går till huset, titta över alla bärbuskar, fixa till stängslet runt landet (för rådjur) och efterhand kunna se över skicket på landet. Som jag tror tyvärr är i väldigt dåligt skick och kräver en del arbete och omtanke. Solen ligger på här stora delar av dagen och det finns stora ytor att leka på och får jag önska så skulle jag vilja göra en riktig mysig uteplats för vila och en stund i solen och ett glas saft. Det finns andra delar runt huset som också förtjänar en likadan uteplats. Nu ska vi njuta av en riktigt fin vår/vinter innan det här projektet dras igång.
 120217. Bild tagen från den lilla vägen.
 Visst kan jag utan protest ligga i en hängmatta med ett glas saft och vila med den här utsikten.
Nu ska jag bara bestämma vad som ska odlas i det här trädgårdslandet och det finns hur mycket som helst. Hur vet man vilka morötter man ska ha och vilken blomkål osv. Alla tips är välkomna.

3 kommentarer:

  1. åh så underbart, vad avundsjuk jag blir !

    SvaraRadera
  2. så vackert!! är riktigt avundsjuk på alla som har en trädgård, kommer nog dröje ett år eller två tills vi an kalla vår trädgård...vet du, jag har funderat på samma! Finns ju massor med olika morötter, tomater, gurkor osv. tror jag blundar och tar en påse!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.