söndag 15 januari 2012

Sparklåda.

Jag & Vilja var ensamma i dag och söndag, helg och ett fint väder (dock ingen sol) så ville jag komma ut. Bestämde mig för att en utflykt med spark och sparklåda till Andersön var dagens aktivitet. Vi åt lunch hemma och tog sedan med oss matsäck. Bullar, blåbärssoppa och ostsmörgåsar. Bäddade mysigt och så gav vi oss i väg och det var så mysigt. Vilja myste gott i sparklådan och jag njöt av dagen. Vilja fick även åka färja för första gången utanför en bil. Henrik kom ut och gjorde oss sällskap och fick en liten lunchpaus.

 Vilja fick i dag inviga sin nya mössa som hon fått av farmor och farfar. Otroligt varm och fin.
Skrev för någon dag sedan att isen har lagt sig och nu slår det upp is från färjan. Isvägen kan inte vara långt borta. Vilja sov på vägen dit, men på vägen hem fick hon sitta i fönstret och kolla ut.  Det var spännande.
Mys- och fikastund en härlig vinterdag.

5 kommentarer:

  1. MEN så härligt Sandra. Jag vill åka norrut. BUMS!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dag ni ser ut att ha haft. Så mysigt det låter att packa matsäck och ge sig ut sådär. Det var altl för länge sedan jag själv gjorde!
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser alldeles underbart ut och så mysigt att vara nerbäddad i en sparklåda sådär. Längtar till vårvintern här uppe i Norrbotten när jag ser bilderna.

    SvaraRadera
  4. Tack visst är hon :) bilderna ser helt underbara ut, ser ut som om ni har haft en underbar tur.

    kramar

    SvaraRadera
  5. Härligt det ser ut, vi hade en sån låda med när vi var barn men jag har aldrig fått använda den till mina, i år pga snöbrist här nere i söder!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.