söndag 15 januari 2012

Fint på en söndag.

Gårdagen var det födelsedagskalas hela dagen. Med mat, tårta, kaffe och ännu mera mat. Efter det hamnade vi på ännu mera kalas och mer godsaker. Det blev för oss en sen kväll och jag förväntade mig att Vilja skulle sova lite oroligt när det hade varit en dag med många intryck. 06.40 vaknade hon, så det var en mycket bra natt. I går klev jag även in i en butik och fick bli så inspirerade av all inredning till våren. Så mycket fint. Det pratar vi mer om någon annan dag.

Nu på morgonen har mitt mammahjärta fått mig i tårar, glädjetårar. När det var dags att tända upp i kakelugnen, stannade Vilja kvar vid vedlådan i köket. Hörde hur hon stökade på med veden och rätt som det är hör jag hur hon ropar: Mama. Jag går dit och ser hur hon kommer krypandes mot mig med ett vedträ och hon sätter sig och sträcker upp det. Det är nog en av de mest magiska ögonblick som jag har haft som mamma och jag blev alldeles tårögd. Underbara fina och kloka Vilja. Hon jag bar henne till kakelugnen och hon fick (med lite hjälp) lägga in veden i kakelugnen. Det är stort att vara mamma. Det största som livet har att ge. Nu sitter hon på golvet och pratar med dockorna. Vi ska göra i ordning sparklådan och plantera klart blommorna som ska övervintra. Önskar er en fin söndag och bjuder på några bilder från juldagens morgon, solen tittade in på oss igenom fönstret.


 Vilja fick en traktor av moffa i julklapp, först var hon lite rädd för den då den lät konstigt, tyckte hon. Nu tycker hon om att bli skjutsad på den.
 Goaste charmtroll.
Iphone. Vilja önskar sig nog redan en egen.

11 kommentarer:

  1. Åå jag förstår att det kändes i mammahjärtat!

    Tycker absolut att du ska testa tacobiffar, jättegott var det och kul med någon annan variant på tacos :)

    SvaraRadera
  2. Nu har bloggboken varit på mellanlandning hos mig. Underbart att få se vad alla har skrivit!

    Himla fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Tack du snälla, sex veckor plus minus två kommer att gå så fort känns det som. :) såg på dina bilder att ni har massa snö, önska så att vi också hade de.

    ha en fin söndag, kramar

    SvaraRadera
  4. så fina bilder !! :) Alva önskar nog också att hon hade en egen Iphone tror jag ;) kanske ettårspresent? haha ! kramar

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Och vilken stencool leopard-dress!

    SvaraRadera
  6. å så fint, din lilla hjälpreda :)

    lycka till ni med på visningen då! :)

    SvaraRadera
  7. Låter som en mysig dag igår. Och jag kan tänka mig att de där speciella ögonblicken får mammahjärtat att smälta. :)

    Fina bilder!

    Tycker absolut du ska tacka ja till någon kampanj framöver. :)

    SvaraRadera
  8. Vilket fint ögonblick! Visst blir man häpen när de små helt plötsligt är så kloka och förstår sånna samband?! Magiskt är rätt ord.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, gillar särskilt den när hon skrattar så fint.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.