söndag 1 januari 2012

Julafton 2011.

Vi fick ingen sol i dag och det har blåst och snöat hela dagen. Så jag och Vilja har varit inne hela dagen, Henrik har varit ut ett par gånger. Det kändes skönt att få städa bort riktigt efter julfirandet och börja fundera på att bo. Sen lunch kom Mirja, Mattias, Linda och hundarna hit på en kopp kaffe. Vi har försökt att få Vilja att sova hela dagen, då det nästan är omöjligt och hon är så trött lillhjärtat. Såhär första dagen på det nya året tänkte jag bjuda på lite bilder från julafton.

Vi som firade här var min mamma, pappa, min bror Fredrik, min momma, Henriks föräldrar, Henriks bror, fru och två barn, min moster och hennes kille. På dagen så var även min bror Markus här, som senare åkte till sin flickvän, samt Viljas kusin Cevin, som åkte och firade hos sin mormor på eftermiddagen. Vi började började firandet med att äta julgröt vid lunch, sedan fika till Kalle Anka och efter det kom tomten och hälsade på och det var julklappsutdelning och öppning av paket, efter det avnjöt vi ett väldigt stort och gott julbord. En underbart fin och trevlig dag.

När Vilja vaknade på julafton morgon, så visade vi henne julgranen.
Hon blev alldeles stum och bara tittade på den med stora ögon.
Hon kröp direkt fram till den och när hon insåg att den var väldigt stickig,
så har hon efter det inte varit i närheten av den.
 Julgröten är serverad.
Jag hjälper momma att skala ägg,
 min bror Fredrik och brorson Cevin kollar in en öppnad julklapp.
 Cevin fick av oss ett fotoalbum där jag hade satt in bilder på honom och saker han har gjort med oss. Tanken är att jag eftersom ska framkalla bilder som han får och kan sätta in i albumet.
 Till Kalle Anka anlände fler gäster. Här sitter familjen Borg och myser.
 Och så kom då den efterlängtade tomten!
 Det var helt underbart att få se Alice min. Tomten, julklappar. Så söt tjej.

 Vår julklappshög bara växte och får man säga att man till slut var helt färdig av att öppna dem?!

 Vår älskade tjej och första mötet med tomten.
 Vilja fick en fin rosa babypulka, som har använts flitigt sedan dess.
 Rikard & Signe.
 Alice såg till att Vilja fick middag.
 Dukat för middag.
 Viljas farfar var en bra kock i köket.
 Julbordet.



Julens vackra mistel.

12 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig och din familj! :-)

    Eran julafton verkar ha varit jättemysig! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint minne att bevara, från första julen i huset!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. Vilken fin jul ni ser ut att ha haft! Så roligt att kunna fira jul i nya huset! God fortsättningen, hoppas att ni får ett bra 2012!
    Kraam!

    SvaraRadera
  4. Vilken under bar jul ni verkar ha haft - nästan lite Fanny och Alexander över det. Jätte mysigt!

    Hoppas även att ni hade en fin nyår och att starten på detta år varit till belåtenhet.

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Vad härlig jul ni haft i huset och så härligt att dela upp det så man träffar olika sådär =D,

    Hoppas att erat 2012 på helt fantastiskt
    kramar

    SvaraRadera
  6. SV: Åh, tack!
    Vilka fina julbilder :-) Vilja är ett otroligt fint namn!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Härliga julbilder!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken härlig jul! Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om värmen och glädjen i ert julfirande, f.ö. samma värme och glädje som återspeglas i hela din blogg. Tack för att du delar med dig av den!
    /J

    SvaraRadera
  9. Hej J. Tusen tack för din kommentar. Den värmer. Önskar dig ett gott nytt år. Kramar från Sandra

    SvaraRadera
  10. gott nytt år finingar, låter och ser ut som om ni haft helt underbara helger!

    ps. förstår om du börjar vara lite bebissugen igen. Började nog runt den tiden för mig me ;)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga julbilder. Det ser ut och låter som att ni har haft en fin jul, precis som sig bör :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.