torsdag 5 januari 2012

Hembakad pizza & lek.

Vilken fantastiskt trevlig dag vi har haft här hemma. Laila, Linda, Ida & Marie med små sötnosar kom på besök. Vilka otroligt fina människor som har kommit in i våra liv under 2011. Det lektes, sov, pratades, åt hembakad pizza, drack kaffe och te med smörbullar som Linda hade med sig. Vilja älskar barnens sällskap och hon försökte flera gånger pussa på dem (på Viljas egna sätt). Ni får se bilder senare. Nu sitter jag framför tvn och orkar knappt hålla ögonen öppna. Det är långhelg och vi har tre lediga dagar tillsammans. Vi ska dels försöka få undan lite mer här hemma. Jag har satt en liten prioritering över Viljas rum om inte hennes sömn blir bättre. Då jag har en fundering på att flytta henne till eget rum och se om hon får lugnare nätter då. Vet att flera har erfarenheter att det fungerat bra, så det kan alltid vara värt att testa. Det är däremot väldigt mycket arbete som ska göras i hennes rum innan jag ser att det är klart för att hon ska kunna sova där. Om de lediga dagarna bjuder på fint väder så ser jag framemot att få tillbringa tid utomhus. Vad ska ni hitta på under helgen?
 Lila hyacinter med lite mossa är vackert.

Fjärrkontrollen är så intressant och hon har nu lärt sig att man ska rikta kontrollen mot tvn,
då händer det något. Så sött. 120103.
Vilja leker med sin Learning Puppy, som hon fick i julklapp av sin momma. Otroligt söt och ibland kan jag bli full i skratt när man går förbi den och den säger: "Tittut, jag ser dig" eller när man ska flytta på den och den säger "Det kittlas". 120103.

7 kommentarer:

  1. hihi den där hunden är så rolig :) min lillebror hade en sån och jag minns att den ibland sa "jag älskar dig" en halvtimme efter att man använt den, lite småläskig sådär ;) haha

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni har lika strålande fint väder som vi har!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. sv: ja där ser man, den verkar populär ;) och rolig är den ju! :)

    SvaraRadera
  4. Sv; Synd bara att det inte finns mer med dom. Man skulle ju önska att det fanns ett program med Babblarna och inte bara en sång.

    SvaraRadera
  5. Elsa fick en Learning Puppi i julklapp av min mamma också! men jag hävdar motsatsen, gullig nej, besatt ja! Häromnatten när jag var på toa så sa den; "tittut jag ser dig", sådär 02.10 och yrvaken är det mest creepy ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Erat hus Sandra!! Det ser så fint ut! Vill se meer..

    Tösa är enormt söt också :-)

    SvaraRadera
  7. Haha en sådan hund hade Molly också tidigare och på dagarna höll jag på att bli galen på allt höra den hela tiden, hihi. När den tillslut började prata av sig självt mitt i natten så kände vi att det var dags att ta bort den... Men jag tror absolut att den är jättebra och barn verkar gilla den skarpt! Kraam!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.