onsdag 4 januari 2012

Dagens tankar.

De dagar jag arbetar så fungerar det ändå rätt bra. Visst längtar jag hem, samtidigt som jag ofta trivs den där stunden på arbetet. I dag var en sådan dag som jag längtade hem. Jag följde ändå min planering. Avslutade dagen med ett styrkepass och där kom den där gymtjejen, som bor i mig fram igen. Den där höga musiken, energi i luften. Ja. Det var alldeles underbart att få känna att kroppen skakade av trötthet. När det sedan kommer ett riktigt charmtroll och kryper. Så mycket Vilja. Tre dagar yngre. Så längtade jag hem. De här små kontrasterna i livet är så fantastiska efter att jag blev mamma. Man uppskattar och ser på saker på ett helt annat sätt. Man blir effektiv, mammaeffektiv. Sedan har jag den där heliga stunden på bussen. Då jag bara sitter och slappnar av. Sluter ögonen en stund. Tar mig hem genom all snö som faller. Det är vackert ute nu vänner. Sambon lagar mat, kalkon med ingefära. Jag myser med Vilja innan det är sovdags för henne. Viskar i hennes öra att vi måste sova i natt och vara pigga i morgon. Då får vi finbesök från alla håll.

5 kommentarer:

  1. Håller med, man uppskattar verkligen saker på ett helt annat sätt nu, små saker kan blir så mycket värda. Och shit, vad effektiv man kan vara!

    SvaraRadera
  2. Skönt att träna, men jag är så också längtar också alltid hem =D

    SvaraRadera
  3. Mysigt det låter :) skönt att du trivs på jobbet men jag förstår att du samtidigt längtar hem! Vilja är ju världens sötaste :) kramar från oss till er

    SvaraRadera
  4. Så bra skrivet! Får se hur det känns för mig när jag börjar jobbet om en dryg månad..

    SvaraRadera
  5. Så många tankar - skönt att få ner dem på pränt.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.