lördag 7 januari 2012

Trettonhelgsdagen.

I går började vi dagen med att ta in ved som vi hämtade förra helgen. Vilja började med att sova i vagnen, sedan satt hon en stund och kollade på oss, innan hon tyckte att det var dags att få komma upp. Längtar till att hon kan röra sig riktigt i overallen, då hon nu försöker och försöker, men det går inte med så mycket kläder. Till lunch hade jag kokat risgrynsgröt och Vilja verkligen älskar det. Mot eftermiddagen åkte vi in och gratulerade Viljas farmor som hade födelsedag, vi fick god middag och det var nog sista gången vi fick se Asta som dräktig tik. Så otroligt stor hon har blivit på bara några dagar, det märks att det snart är dags och jag tror att jag kände de små valparna röra sig där i magen. Vi ser så framemot att få träffa valparna.

Vilja trivs i sin nya bilstol och i går fick hon även inviga sin nya kappa som hon fick av morbror och kusin Cevin. Den är så fin, har spanat på den länge och när jag såg den i paketet så blev jag så glad. Vilja var så trött i går eftermiddag/kväll, jag känner mig rätt vilsen i hennes sovrutiner just nu. Då hon sover så dåligt på dagarna och blir riktigt övertrött. I natt har hon faktiskt sovit rätt bra, nu ligger hon här bredvid i Henriks famn och sover förmiddag.
 I julklapp fick även Vilja underbara stickade strumpor av gammelmormor, de är så fina och varma.
När vi kom hem i går kväll så hittade Vilja lådan med ved som vi tagit in och hon tyckte att den skulle plockas ur, hon är så söt när hon står och vinglar på och lite då och då släpper hon taget och står själv.
Vi har inte planerat så mycket för dagen, men något ska vi nog hitta på. Vad hittar ni på i dag?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Varmt tack för din fina kommentar hos mig! Vad glad jag blev.

    Sicken söt liten flicka du har!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  2. Åh visst tycker man synd om dem när de försöker och försöker men inte lyckas röra sig som de vill :) Men det är härligt med stark vilja!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.