torsdag 19 januari 2012

10 månader.

Så trött jag var i går. Avslutade arbetsdagen med att testa crossfit för första gången. Ett mycket tungt pass, men väldigt bra. Hemma hade Henrik gjort väldigt goda tacobiffar och sedan somnade jag på bara någon sekund i soffan. Sista nätterna har varit rätt bra här hemma, Vilja sover i sin säng nästan hela natten. Vid 5-tiden vill hon komma över till oss. I natt har hon drömt väldigt mycket och jag har varit upp och bara gosat om henne, då har hon slappnat av och somnat om.

I dag är det en lite extra speciell dag. Vilja blir i dag 10 månader och vår fina sambo och pappa har namnsdag. Vilja lär sig något nytt varje dag och är världens goaste charmtroll som lika gärna gosar som hon visar oss sin oerhört starka vilja. Vilja och pappa leker ganska mycket med klossar och hon har sista två dagarna lyckats stoppa i klossarna i rätt hål på lådan. Jag har bara sett henne stoppa i den runda och tror att det är den hon mest håller på med. Hon ler med hela ansiktet och sträcker på sig när vi applåderar och säger att hon är duktig. Så himla söt. Hon kryper fort och ställer sig mot saker och går med stöd. Det är nästan så att hon ser ut att vara på väg och ställa sig utan stöd ibland, men det känns inte som att hon är på väg att börja gå utan stöd. Vilket gärna får vänta, då jag vill ha min lilla tjej i ett par månader till.

Det känns skönt med en dag hemma i dag och jag tassar fortfarande omkring i tofflor och morgonrock.


Vilja hjälpte pappa att ta ut julgranen. 120114.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, vad är det med pappor och blöjor (såg inlägget tidigare). De tycker oftast att de passar bättre på huvudet :)
    Tack för kommentaren hos mig, den värmde!

    SvaraRadera
  2. Grattis på månadsdagen, Vilja!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. Grattis tilll söta Vilja på 10-månadersdagen!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.