lördag 10 december 2011

Mamamamamamama.

Visst är det så, lilla hjärtat säger nu "mamamamama". Mitt mamma hjärta dubblades i går när hon satt i mitt knä och klädde på henne, då tittade hon upp på mig och bara beskådade mig och sedan la hon pannan mot mig och jag överröste henne med gosar. Sedan gjorde hon det om och om igen. När hon sedan sträcker sig efter mig och ropar "mamamamama", så vill jag förklara för henne hur mycket hon betyder för mig och att hon ska förstå. Bilderna nedan tog jag i går morse när vi hade morgonlek i pyjamas, hon är nu väldigt snabbt och förflyttar sig från en sak till en annan på nolltid.
Här hemma har vi startat dagen med att se att det har kommit massor av snö. Det är så härligt och nu längtar jag efter att få åka skidor. Vi åt frukost framför julkalendern och nu sover Vilja och Henrik är ute och skottar snö. Vilja fick mannagrynsgröt för första gången i dag, med kanel på, det tyckte hon var mumsigt. Nu ska jag skynda mig att måla lite innan lilla hjärtat vaknar. I dag tror jag att det blir en promenad runt byn och bakning av julkakor. Vad hittar ni på i dag?

6 kommentarer:

  1. lilla gumman, så underbart !! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, vad gullig du är! Och såååå mysigt det låter med alla mamamammaamamam och att hon blivit så gosig :) Underbart!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är ju såååå underbart när de små säger mamamamama! Vilken lycka! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken känsla de där första order måste frambringa.
    Hoppas ni haft en fin helg och en bra start på veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, snacka om att man smälter när ordet på M börjar komma =)

    SvaraRadera
  6. Härligt att få höra dem där söta ammammama :) sötnosan! Mannagyn måste jag testa ge Isak, han får mild fullkornsgröt med kanel, men ska testa äcen mannagrynsgröt :) Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.