onsdag 14 december 2011

Bästa duken.

När min momma var hit på besök så fick jag en mycket vacker blomma, som ni ser på bilden nedan. Namn på krukväxter är inte min starka sida, någon som vet vad det är för någon? Jag ärvde även tre likadana när vi flyttade in här som jag har ställt i köket och som passar in väldigt bra här. Jag vill nämligen veta hur jag sköter om de här på bästa sätt.
Sedan måste jag tipsa om den här duken som vi fick av Henriks mamma och pappa. Den kommer från Hemtex och fungerar som en vaxduk, men är väldigt fin och ser ut som en äkta duk. Vi kan låta Vilja kladda bäst hon vill och sedan torka av med trasa eller tvättsvamp och så är den som ny.
Köket känns fortfarande lite tomt, men jag håller på att måla några vita hyllor som ska upp och sedan har jag lite idéer på andra saker som jag gärna vill ha. Bordet och stolarna köpte vi på Blocket, det låg ute för 600 kr, men det visade sig vara bekanta med mig sedan barnsben och vi fick det för 300 kr. Det ska nu slipas och målas. Min mamma var här i kväll och hade med sig verktyg, så nu är det bara att börja arbeta med dem. Ni får såklart se resultatet senare. Ljuslyktan på bordet ska jag också dekorera lite mer juligt, med sand och grankvistar.

5 kommentarer:

  1. jag är ju heller inte så bra på blomnamn, men jag känner väldigt väll igen blomman. Men kan tyvärr inte hjälpa dig! vilket fynd ni gjorde med bordet och stolarna!

    SvaraRadera
  2. Duken ser jättefin ut och den ser inte alls ut som en vaxduk utan mer som en riktig duk. Vi har också funderat lite på något liknande efter att ha sett min mammas duk som måste vara något liknande som ni har fast vit.

    Det första namnet på blomman som dyker upp i mitt huvud är Azalea. Men jag är absolut inte säker så du får nog kolla med någon annan som är mer kunnig inom området, haha!

    Du, fisksoppan jag gjorde ikväll gjorde jag faktiskt enligt receptet som du lade upp i din blogg för ett tag sedan :) Den var supergod så tusen tack för tipset! Jag lägger upp receptet på min blogg också!

    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.