torsdag 1 december 2011

1 december.

Vi har gått och blivit tussiga här hemma. Ont i halsen, hosta, snoriga och hängiga. Både jag och Vilja kändes vara piggare över dagen, men nu på eftermiddagen var det en snorig dam här hemma och jag känner mig nästan lite febrig. Så flyttlådorna får stå, då jag tänker gå och lägga mig. Vi har ätit lunch med mammorna på Törners och sedan träff med föräldragruppen, kände nog redan då att jag inte var riktigt pigg. Det kändes så mysigt att komma till huset i går kväll och jag ser framemot när flyttlasset går i morgon.
Vilja blev lite fundersam över vart vi var i går kväll. Jag längtar efter att få kliva upp och tända upp i den här fina vedspisen en kall morgon och känna hur värmen sakta sprider sig i rummen. Eller sätta sig och dricka en kopp choklad efter att ha varit ute en härlig vinterdag. Den hemska mattan hoppas jag få bort rätt snart, det är trägolv i de andra rummen som ska slipas och då hoppas jag att köket följer med på den vändan.
Henrik jobbar i natt och han jobbade och var så stressad i morse inför fotograferingen, så jag hoppas att de får lugnt på arbetet så han kan sova riktigt i natt. Sov så gott vänner.

6 kommentarer:

  1. Usch, era stackare, hoppas ni kryar på er snart! Har ni flyttat in nu? Men gud så fint det ser ut! Jag ser fram emot fler bilder från nya lyan. Men är det där en matta på bilden? Det ser ut som världens finaste kakelplattor!

    SvaraRadera
  2. Så skoj! Ska bli kul att läsa om nya huset.

    SvaraRadera
  3. Usch då, jag var rädd för att ni skulle bli förkylda efter alla Värmlandsbacillusker. Här hemma hostar tjejerna fortfarande. Krya på er och hoppas det inte blir något långvarigt!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt att få elda i gammal vedspis! Ni kommer få det så bra där ute! När jag läser om er flytt och allt mysigt ni ska göra och man kan göra med hus så längtar jag desto mer efter vårat. Hoppas flytten går bra! Vi hörs. Kram Laila

    SvaraRadera
  5. Älskar sådana gamla vedspisar och hade mer än gärna haft en jag också! Någon gång i framtiden kanske...
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.