söndag 20 november 2011

8 månader av kärlek.

Så är Vilja 8 månader och det känns så otroligt konstigt. 8 månader. Det gick upp mig för hur stor vår tjej har blivit på de här månaderna när jag träffade en bebis som var 2 månader gammal och som vägde exakt som Vilja när de föddes. Tyckte att han var så liten och det går knappt att förstå. Från dag 1 har det varit som att hon alltid har varit en del av mig, kärleken är obeskrivlig. Eftersom jag uppdaterar rätt ofta vad som händer med Vilja, så brukar jag inte alltid skriva om vad hon kan på månadsdagen, men nu tänkte jag faktiskt skriva ner lite.

Vilja har precis lärt sig vart lampan är. När man frågar vart lampan är sträcker hon ut handen mot lampan. Hon är en väldigt glad tjej, men med en mycket stark vilja. Hon har blivit medveten om att hon kan protestera vid blöjbyte och mat. Hon blir arg när man plockar undan saker som hon vill utforska osv. Hon är inne i en period då hon vill vara nära hela tiden och klättrar på våra ben för att få komma upp i famnen. Hon kryper riktigt och fort. Ställer sig upp, men är väldigt ostadig, så man får vara där och passa hela tiden. Hon har två tänder nere. Vikt och längd får vi veta i morgon då vi äntligen ska på BVC igen.

Vilja har sista veckan sovit från 18-tiden till 05 på morgonen. Det är för oss ljuvligt efter många vakna stunder på nätterna i nästan 8 månader.

Vilja äter nästan allt även om hon numera vill äta själv och inte från sked. Så hon får sällan mixad mat, det blir bitar som hon själv får sitta och plocka med. Frukt är den absoluta favoritmaten och fick hon välja skulle det nog vara det varje måltid.

Det var lite om Vilja just nu och här får ni några bilder från Viljas 8-månaders dag, här tar vi en fika på Törners, clementin och banan. Clementiner har blivit en stor favorit.





Vi älskar dig så mycket underbara gostroll.

6 kommentarer:

  1. Det är både fascinerande och skrämmande att konstatera hur snabbt tiden går. Men vilken resa det måste vara att följa ett barns utvecklign så här. Det händer så mycket i de smås liv.
    Hoppas ni får en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe samma här Isak älskar clementiner!

    SvaraRadera
  3. Så söt! Och duktig som kryper! Min lillskrutt blir 8 mån idag han :)

    Visst ser vår biograf mysig ut, väldigt charmig faktiskt med målningar på väggarna i salongen :) Vi hade jättemys och allt gick bra med barnvakt å så:)

    Ja att bada tog musten ur oss alla haha, ett helt projekt sådär första gången men det blir nog smidigare sen!

    SvaraRadera
  4. Grattis lilla söta vilja på 8 månaders dagen en dag i efterskott! Ja, lill-loppan blir 8 månader på onsdag och jag tycker också att det känns så stort! Nu är de ju närmare 1 år än nyfödd! Galet så fort tiden går! å då får ni ju också fira jul i ert hus! så mysigt! Har ni börjat packa ännu?! Ska ni fixa något i huset eller är det bara att flytta in?! Tapeten är från sanderson och heter Sweet bay, jag har tittat på den i flera år och nu äntligen hamnar den på en vägg i mitt hem!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det underbart med de små. Jag älskar att läsa "månadsuppdateringar" på vad barnen kan. Duktiga Vilja! Hon verkar vara lite före Morris tror jag, han gör ungefär samma saker fast han är 9,5 månad;)
    Skönt för er att få sova på nätterna!

    SvaraRadera
  6. Vilken tjej! Tänk vad tiden går snabbt och vad som händer på vägen. Man hinner inte riktigt med inser jag. Från en dag till en annan kan de en massa saker och växer så det knakar. Stort grattis till 8 månader, det är så roligt att få följa er.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.