lördag 29 oktober 2011

Mössprovning & mössfynd.

I dag har vi varit på bytardag. Det är sådana lite då och då, runt om i stan den här tiden. Man får lämna in skidor, pjäxor, kläder, skor, skridskor och andra vinterprylar (det är oftast det på just den här). Sedan får man hoppas på att någon köper det man lämnat in och hoppas på att man fyndar själv. Vi lämnade in lite småsaker. I morgon eftermiddag åker vi dit igen och kollar om det har blivit sålt eller får hämta igen våra saker. Det är Friluftsfrämjandet som ordnar det och en del saker är väldigt fina och de hinner knappt komma innanför dörrarna innan någon har sagt att de vill köpa sakerna. Det var riktigt mysigt. Hittade många söta retromössor till Vilja. Två fick följa med oss hem. 50 kr för båda. Det kallar jag att fynda. En av dem har jag inte tagit någon bild på, men ska göra det under dagen och visa er.
 Jag blev stormförälskad i den här vita mössan och ville absolut att den skulle passa till Vilja, men tyvärr var den alldeles för liten, så någon annan fick turen att köpa den.
 Och den här söta mössan. Jag älskar den! Och den är nu Viljas! Den såg knappt använd ut.

 Vi åkte sedan till Svenssons Café och åt en god lunch och bara njöt av att det var lördag. Vilja njöt av att man fick sitta hur man ville i matstolen. Svenssons Café har en alldeles speciell charm och det jag tycker allra mest om är att man får dricka kaffe ur riktiga kaffekoppar. Vacker servis med söta små blommor på. Hade jag haft rätt objektiv hade jag visat er, men bilderna blir så mörka och suddiga med det vi använder i stället.
En mysig dag med min fina familj.

3 kommentarer:

  1. Mössan ser helt underbar ut :) Ha en fortsatt bra kväll :)

    SvaraRadera
  2. Mysig lördag! :) och mössan är supersöt! Köpte en pålsmössa till Isak förra veckan :)

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt koncept! jag kan bara gissa på hur mycket kläder och annat man sen kommer ha liggandes i lådor efter att lill-loppan har blivit stor! Mössan var jättefin, vilket kap!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.