torsdag 27 oktober 2011

Keramikhuvud.

Vet ni vad de här ögonen tänker på?
 Och den här lilla sötnosen tittar efter?
Jo. Teja spanar på kexet med leverpastej på. Som hon inte rör även om de är en mm från hennes nos. Lilla sötnosen spanar efter kexet som hon slängde på golvet och väntar på att Teja ska äta upp. Vilket team. Men så söta, så att jag får hålla mig från att inte skratta åt dem.

I kväll var jag en sväng till Växtvaruhusets tjejkväll. Det blev kanske inte som tänkt, då de hade gjort en osmart lösning på en stående hylla, bland en massa tjejer som springer från Make Up Stores bord till The Body Shops och vidare ut till blommorna. Den var så ostadig att så fort någon gick för nära så tippade den och såklart fick jag en stor keramikkruka i huvudet. Dock inga sår, men en stor bula och ett huvud som värker. Tur att jag inte hade Vilja med mig bärsele. Växtvaruhuset kommer hon inte att få besöka på ett tag, då det inte kändes särskilt barnsäkert. Jag köpte med mig lite småsaker, dels en ljusrosa julstjärna. Den är så fin. Så besöket som jag hade tänkt göra på Blomsterhandeln Linnéan och god mat uteblev, då min ork gick till det där i stället. Linnéan har haft kvällsöppet i kväll och hade premiär på saker från Anna Viktoria. Vi får ta en promenad dit någon annan dag i stället. Lilla hjärtat somnade för en stund sedan och jag ska snart också gå och lägga mig. Vi hörs i morgon igen. Sov så sött.

5 kommentarer:

  1. Tack! Var bara tvungen att byta kände jag, så den här får bli bra sålänge:)

    Ja men visst är den så stark? Den där kärleken.. Jag kunde aldrig tro att man kunde känna såhär för någon. Ibland känns det liksom som om allt svämmar över och man inte vet var man ska göra av den. Kärleken alltså.. Och när hans pringer mot en med öppna armar och stoooort leende, det går inte att beskriva en känslan, underbart! :)

    SvaraRadera
  2. Men gudars! Vilken tur att det gick så bra som det gick. Förresten, vad trist att vi inte fick till träff när du var i stan, hoppas att du fick mina mail i alla fall och att vi kan få till det nästa gång du är i krokarna !
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Julstjärnor (alltså blommor) är riktigt giftiga, tänkte bara så att du ser upp så att lillan inte får pilla på den =)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack Sara för att du sa det, sa till min sambo på en gång om det också :)

    SvaraRadera
  5. Så lite så =)Dom har ju så långa armar våra små! Fick höra det för nån vecka sen av en tjej som hade varit på nån säkerhetsinfo på BVC. Hade inte haft en tanke på det innan.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.