torsdag 29 september 2011

Sol i lekparken.

Vilja började böka runt redan vid midnatt och även om jag inte har så ont i halsen i dag, så är mitt huvud tungt och ögonen trötta. I dag är det nog mer trötthet än en förkylning som är på väg. Henrik fick byta blöja och ge Vilja välling innan han åkte, så vi somnade om vid halv sju och sov en timme extra, det var skönt och välbehövligt. Både jag och Vilja vaknade då på gott humör. I dag har vi babysim. I går var jag tveksam på om vi skulle gå, vill inte smitta de andra barnen med något, men i dag är jag nog inte mer tussig än någon annan såhär i hösttider.

I går var jag och Vilja och lekte i lekparken en stund. Det var sol och även om det blåste, så var det väldigt varmt i luften. Vi gungade, lekte lite med hink i gruset och gungade på hästen. Sandlådan som finns på gården är inte i så bra skick, men tror att vi ska skriva en önskan till föreningen om att det finns en önskan om att den ska fixas till. Då behöver man inte vakta på samma sätt, som de här perfekta småstenarna som de vill stoppa i munnen och är livsfarliga, som finns där nu. Jag fick tömma Viljas händer hela tiden i går när de var på väg till munnen och jag fick rensa munnen på henne några gånger. Även om vi hittar något annat boende, så finns det säkert andra småbarn som vill leka där. Och hittar vi inte det "perfekta" boendet, så är ett större boende i samma område ett alternativ och då blir det ändå aktuellt.
Söta, gosiga lilla Vilja. Här får ni se en första glimt på hennes första tand, det har inte varit helt lätt att fånga den på bild.
Önskar er en fin torsdag.

5 kommentarer:

  1. Fina Vilja! Längtar...

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. åh ni är så fina !! :) den där overallen som Vilja har fick vi av Alvas mormor igår, såå himla fin och så bra ! :) kram på er

    SvaraRadera
  3. Sötnosen! Vad mysigt! Krya på dig och ha en fin torsdag! Kram

    SvaraRadera
  4. men oj, stora tjejen hon har blivit.. sitter och allt :) Äntligen har jag ju tid till att läsa bloggar (mamma har lillan, hehe) och det händer så sjukt mycket på en månad!

    Galet härlig er kajaktur såg ut, har alltid velat lära mig paddla. Får se om vi gör det till sommarn kanske :)

    SvaraRadera
  5. Underbara foton som vanligt, du har verkligen blivit duktig på att fota. Och så fantastiskt lik dig hon är, Vilja.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.