torsdag 22 september 2011

Mammas modell & BVC.


Vi har haft fullt upp i dag och mamma ville hinna fotografera mig med nya kläder på, hon tänkte dock inte på att det var lite mörkt, blev skuggor och annat. Tur att jag är så söt så att det inte spelar någon roll, dessutom tyckte jag att det var roligare att leka med klädgalgen än att vara modell. Mamma och pappa tycker att jag är så söt i den här stickade klänningen från Kappahl med mörkblåa strumpbyxor till.

Vi har varit på BVC i dag och på babysim. Mamma var så där löjligt mamma stolt över mig på BVC i dag, över alla min utvecklingssteg som hon blir så lycklig över. Däremot tyckte jag att det var hemskt när de vägde mig och kollade längden. Då var jag ledsen. Spelade ingen roll att både mamma och pappa var med. Men jag har ätit bra och växer fint, så 6 månader och 3 dagar gammal var min vikt 8070 g (+760 g på 4 v), min längd är 67 cm (+1,5 cm) och mitt huvudomfång är nu 44,6 cm. Nu är det 2 månader till att jag får besöka BVC igen. Mamma tycker att det känns lite konstigt, då BVC-besöken har varit rätt mysiga. Mamma kommer att berätta mer för er om babysimmet senare. Hej hej så länge alla bebisvänner.

10 kommentarer:

  1. åh så fiiiin hon är !! :) den där klänningen är helt underbar. Alva tycker nog inte heller att det är så kul att leka modell men hennes mamma måste ändå ta en massa massa bilder med den där systemkameran heela tiden ;) haha

    SvaraRadera
  2. och hon är väl ändå 6 månader din lilla sessa ? ;) hihi. Kram !

    SvaraRadera
  3. Oj, hon är verkligen duktig för att vara 5 månader ;-) Tror bestämt att jag har läst 6 månader tidigare..
    Det jag egentligen skulle skriva var att hon är helt bedårande i sin klänning.

    SvaraRadera
  4. Söta söta unge!
    Det ska bli kul att höra mer om babysimmet :)

    SvaraRadera
  5. haha så gulligt skrivet och klänningen var bara så fin! en väldigt söt liten fotomodell ni har!

    SvaraRadera
  6. vad duktigt hon växer, lilla vilja! och klänningen är ju bara för underbar!
    kramar till er!

    SvaraRadera
  7. vad duktigt hon växer, lilla vilja! och klänningen är ju bara för underbar!
    kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Så fin hon är i sin klänning. Strunt i skuggorna,de får jag med alltid. Haha!

    Vad skönt att BVC besöket gick så pass bra. Duktig prinsessa ni har.

    SvaraRadera
  9. Verkligen supersöt i sin nya klänning! :) Fint hon växer!

    SvaraRadera
  10. Sötstrumpa!
    Hon är verkligen en tacksam modell er lilla dotter, svårt att få misslyckade bilder :)
    Hoppas ni får en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.