söndag 14 augusti 2011

Vackra Nulltjärn.

Här har vi sovit ganska bra i natt, var vaken ett par gånger, men vi klev inte upp förrän 08.15. Riktigt skönt. I dag lyser solen lite lätt på oss och vi åker nog ut för att försöka hitta lite fler bär. Vad ska ni hitta på en härlig söndag som denna? Vill visa er lite bilder från i går. Vi tältade vid en otroligt vacker plats vid Nulltjärn i Vålådalen. En tjärn med sandstrand vid fjället. Är värd många besök. Vilja hade inga problem att sova ute under bar himmel medan vi pysslade på. Tycker att det ser så mysigt ut.

Vackra tjejerna, Vilja och Teja. Missa inte den otroligt vackra bakgrunden.

Teja väntade på att vi skulle komma och bada med henne. Det är nästan skamligt att jag inte tog ett dopp, men med en urinvägsinfektion som ligger och spökar till och från, så vågade jag inte efter att ha vaknat med värk.



Min vackra familj. Blir så varm i hjärtat av att se dem tillsammans.

Vilja passar på att sova en stund vid målgången på tävlingen. Hon har så skön stil vår lilla älskling.
I går var det fjällmaraton i Vålådalen. I fjol sprang jag med lilla Vilja i magen, trodde att jag skulle springa i år, men insåg rätt fort efter att hon föddes att jag är långt i från rätt form. 43 km löpning på fjället kräver träning, mycket träning. Men nästa år ska jag vara i form igen. I år satt vi vid mål och imponerades över att alla gjorde ett sådant bra jobb. När man har sprungit själv, vet man hur tungt det är, men man vet också hur underbart det är att kliva över den där mållinjen. Både i herr- och damklassen tog de banrekord. Om du funderar på att springa ett fjällmaraton, så rekommenderar jag varmt det här loppet. Med all den service du kan tänka dig. Vill man inte springa hela kan man springa den s k Blanktjärnsrundan på ca 13 km, en njutningsfull löptur vill jag lova. Mer info kan du hitta här. Nu ska jag försöka göra lite nytta här hemma innan lilla sötnosen vaknar. Önskar er en fin söndag.

12 kommentarer:

  1. Underbara bilder <3
    Kram till dig och bedårande Vilja!

    SvaraRadera
  2. åh så härligt det ser ut !! :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Underbara bilder! Hoppas ni har haft en skön helg!

    Tack gumman!:) Kramar från oss!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder! Rikard och jag tältade vid Nulltjärn en sommar när Alice låg i magen:)

    Kramar Veronica

    SvaraRadera
  5. sv: tack för din kommentar! :)

    SvaraRadera
  6. Helt underbara bilder!!!

    Vaggan har både jag och mina syskon sovit i. Har bara målat den själv =)

    SvaraRadera
  7. Den är vi verkligen super nöjda med. Noah älskar ju verkligen att bada och att då kunna sprattla runt själv är jätte kul tycker han. Vi är så nöjda med den och han har haft så stor glädje av den att vi kommer köpa dom badstolarna som är i nästa steg, för mer vikt. Den stolen vi har nu är ju från 0-1år, så det blir att köpa 1-2år sen, eller snart snarare :)

    Vad mysigt att tälta, det har jag inte gjort sen man var liten.

    SvaraRadera
  8. Haha ja det är verkligen så! Livsfarliga är de små liven ibland.. gäller att ha uppsikt ;)

    Så fina bilder!! =)

    SvaraRadera
  9. åhå, sådär skulle jag också kunna ligga o sova! mys!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.