söndag 1 maj 2011

Något vackert.

Har legat vaken i nästan en timme och bara kollat på den vackra lilla människan bredvid mig. Snusat på hennes mjuka kinder och njutit av den underbara bebisdoften. Strukit med lätt hand över den lilla hjässan med det vackra håret. Ser de små händerna, med långa vackra fingrar. Jag tar hennes hand mjukt och stryker den försiktigt. För att aldrig glömma dessa små, mjuka händer. Ler åt hennes sätt att sova, hon är nog aldrig stilla vår dotter, men så harmonisk hon ser ut. Hon öppnar lätt ett öga för att se på mig, men somnar om. Jag viskar till henne, jag älskar dig lilla vän.
Om några timmar kommer finaste Henrik hem, jag är så lyckligt lottad över att få ha en så fin familj.

4 kommentarer:

  1. Underbar text :)

    Nej det är nog inte så ovanligt att man bråkar :)

    Hoppas du hade en fin valborg igår :)

    SvaraRadera
  2. gud så fint :) den där känslan skulle man vilja kunna pränta in för gott eller liksom förpacka på burk och plocka fram lite då och då som ett fint minne :)

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra ord! Jag kan inte annat än att instämma, ibland liksom fastnar man och bara sitter och tittar på dom underbara små liven. Kärlek!

    SvaraRadera
  4. visst är det mysigt! :)
    De är fantastiska de små liven

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.