onsdag 25 maj 2011

Babymassage.

I dag har vi varit i väg på första babymassagen i grupp. Henrik följde också med och det var roligt, så han fick massera Vilja i dag. I dag fick vi lära oss hur man masserar ben och fötter. Babymassage är otroligt mysigt för både oss som förälder och för barnet. När jag byter på Vilja som brukar jag passa på att stryka lätt över hela henne. Närhet kan aldrig våra små (eller vi?) få för mycket av. Ibland när Vilja har varit lite kinkig så kan jag ha tagit av henne till blöja och min egen tröja, så att hon får ligga hud mot hud. Jag tror att det lugnar henne, inte bara för stunden, utan att det bygger upp en trygghet hos henne. Vi hann knappt lägga ner Vilja på handduken innan hon började titta på de andra barnen och mammorna. Det är roligt att se att hon faktiskt ser dem och beskådar dem.

Hon tittar på pappa så härligt. Jag riktigt myser när jag ser detta.

Mina två hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.