måndag 4 april 2011

Lite sömn i Baby Björn.

Vi har haft vår Henrik hemma i 3 dagar. I morse var det dags för honom att åka igen och det var lika jobbigt den här gången och nu är det dessutom en dag extra. Det är svårt att försöka anpassa sig till livet som familj när man inte är fullständig, även om jag tror att det är mig det påverkar allra mest. Det är inte jobbigt att vara ensam med Vilja, jag njuter av varje sekund med henne, men det är så många andra känslor som jag inte vill vara ensam om.

Så,

jag saknar honom redan i massor.



Förra veckan var Teja inte hemma när jag var själv, men den här veckan vill jag ha henne här. Dels måste vi försöka anpassa oss till vardagen och jag tror att det är bra att hon får vara med oss och jag är nog den som har ägnat henne minst tid sista två veckorna. Det var så mysigt att få gå ut på promenad i solen i morse med Vilja och Teja, men det tar nog ytterligare några dagar innan jag har rutin på att få med mig både barn och hund.

Vilja myser i bärselen på morgonpromenaden.

Inköpet av en Baby Björn-bärsele var ett av de bästa såhär långt. Vilja sov så gott i den när vi var ute. Jag valde en Active, för att jag vill kunna bära henne på längre promenader, då den har ett justerbart ryggstöd som ger extra stöd för ländryggen och avlastar axlarna. Den går använda från att barnet väger 3,5 kg till 12 kg. Dock kommer jag inte att använda den längre än 30 minuter i början, för att vänja henne vid den.


Har inte fått bärsjalen ännu,

men det ska bli roligt att testa vad hon tycker om den inomhus.


Använde/använder du bärsele eller bärsjal till ditt barn?

5 kommentarer:

  1. Prinsessan ser verkligen ut att må gott i bärselen! Och nu när det är härlig vårsol och inte längre lika halt på trottoarerna, så kan t o m en ängslig farmor känna sig lugn!
    Älskar er!

    SvaraRadera
  2. Har inte använt sjal men hade mycket glädje av Babybjörn!
    Hon är verkligen söt er dotter!

    SvaraRadera
  3. vi har köpt en babybjörn begagnat, tänker köpa bärsjal också sen. kommer nog vilja använda båda :)

    SvaraRadera
  4. Lilla söta gumman, där hAR hon det bra. Förstår att det är jättejobbigt att Henrik inte kan vara hemma med er. Kämpa på. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej du fina! Hon är så undebaart vacker, er lilla Vilja <3.
    Babybjörnen är svår att vara utan, i alla fall tyckte jag det. Har köpt en likadan som den du har till dotter o barnbarn. Fanns även en tillhörande hängapåfilt-
    kram på er

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.