lördag 12 mars 2011

Vårsol i sinnet.

I går fick vi äntligen känna på första vårsolen till fjälls.
Det var alldeles underbart.
Fjällhalsen bjöd på solsken och vi gjorde vårens första solgropar med gott fika, när jag behövde lite vila från skidåkningen.
En mycket fin räv höll oss sällskap och var inte alls rädd, snarare nyfiken.

Jag passade på att visa magen för kameran och med en liten bebis i magen som kan vilja komma ut när som helst, kan man tycka att vi borde hålla oss hemma. Men man kan fråga Henrik hur rolig jag blir av att bara få hålla mig hemma vid. Jag mådde riktigt gott av att få komma i väg och jag ska erkänna att jag hade så ont i kroppen i går kväll. I dag har jag inte ont någonstans, men jag har inte heller så mycket krafter. Ändå kan jag säga att det var värt varje sekund.
Bjuder på en livsnjutarbild.
I dag har jag inte orkat med så mycket, förutom att sukta efter alla snygga vårjeans som har kommit in. Som jag förhoppningsvis snart kommer i. Samt en fika med föräldragruppen.
Vill även passa på att gratulera Laila & Johan i föräldragruppen som i natt fick en liten pojke. Så mysigt.
Nu ska jag skynda mig att byta om för middag hos Henriks föräldrar innan vi åker på Melodifestival-kväll.
Bild nr 1,2 och 5 är tagen av mig.
Bild 3 och 4 är tagen av Henrik.

8 kommentarer:

  1. Hej fina du!
    Ser verkligen härligt ut,
    du är duktig som orkar hålla igång som du gör. Tänk bara på att hinna med att vila så du orkar med förlossningen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är!! Det är bra att försöka leva lite som vanligt tror jag. Själv var jag supersäker på att Viggo skulle komma tidigt och låg i princip hemma och väntade. Han blev 2 veckor sen och då är det något segt att bara kolla klockan från soffan...
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Hoppas du hinner vila lite innan det är dags ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder!
    Trots att jag vid det här laget är trött på allting vad snö heter så får jag lov att erkänna att dina bilder får mig att längta efter riktigt vackra vinterdagar igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så himla härligt det ser ut! Livskraft, liksom...

    Och tack för fina ord!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder och helt otroligt att du orkar så här i slutet av graviditeten :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Anna: Hej fina Anna. Min kropp måste få röra sig, annars blir jag verkligen sängliggandes ;) Jag har hittat ett lugn och har accepterat att jag måste vila, men oj vad vi väntar nu :) Stor kram till dig.

    Jenny: Tack :) Ja, det är nog bara att ställa in sig på att det kan vara många dagars väntan kvar ännu :) Kram

    Susjos: Tack. Jag ser till att vila så att jag ska orka :)

    Ellinor: Vintern är alldeles speciell här :) Kram

    Lissie: Naturen ger nya krafter. Det finns egentligen inga ord för det du skriver, man blir så berörd. Önskar dig den finaste dagen.

    Cissi: Jag övar på att ha massor av energi till bebisen kommer ;) Kram

    SvaraRadera
  8. SÖt mage när är det dags? Jag har inte vågat mig på någon skidåkning i år å andra sidan har jag förbud att röra på mig. Vi har bf 5 april

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.