lördag 5 mars 2011

Systerskap.

För varje dag som går ger kroppen signaler på att det snart är dags för förlossning. Jag fascineras över hur kroppen har gjort alla förändringar under de här nio månaderna och ännu mer lär jag fascineras av kroppen efteråt. Min kropp kräver mest vila och mat av mig nu och jag ger den tillåtelse till det.
I går kväll fick vi god middag av Henriks föräldrar och jag är oerhört tacksam över att vi har dem så nära.
I morse var vi uppe tidigt och Teja och jag var ut på en liten morgonpromenad direkt efter frukost. Henrik arbetar i dag och jag ville gärna äta frukost samtidigt som honom.

Har läst klart Systerskap av Katerina Janouch och precis som andra av hennes böcker, så tycker jag mycket om den. En bok om relationer, om kvinnor, om olika kriser som så många i samhället möts av. Katerinas böcker är så levande och känns så nära verkligheten, där man kan sjunka in i boken och bara läsa sida efter sida.

Nu har jag plockat fram en ny bok som jag ska sjunka in i.

7 kommentarer:

  1. Fin blogg !!
    Dom böckerna har jag läst och tycker om dom mycket.
    Va kul med att du ska ha en bebis snart...
    Lycka till...
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Fin blogg !!
    Dom böckerna har jag läst och tycker om dom mycket.
    Va kul med att du ska ha en bebis snart...
    Lycka till...
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  3. Åååhhh vad nära det är för er =D. Va mysigt! *längtar tillbaka* =).
    Lycka till!!!

    Tack för din kommentar...JA barnen kan verkligen testa oss haha. Tålamodet blir ens bästa vän när man har barn ;)

    SvaraRadera
  4. Att få barn är som sagt det häftigaste som finns! :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Spännande att snart få se lilla knyttet.

    SvaraRadera
  6. Hennes böcker är så bra!

    Ha en skön söndag.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag har också läst boken och det är extra roligt att läsa den när man befinner sig i en situation där BB som miljö är högaktuell...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.