måndag 14 februari 2011

På jakt efter amningsbh.

Nu har jag äntligen beställt en amningsbh och jag tycker att det har varit otroligt svårt att hitta någon som jag tycker om. Dels för att jag tycker att många inte tilltalar mig i smak och sedan för att man inte vet vilken storlek man kommer att behöva ha. Nu hade Lindex otroligt bra pris på bh:n på den här bilden och jag ville nästan beställa en svart också på en gång, men ska pröva den här när den kommer och se hur den passar. De säger att man ska kunna få in en hand extra såhär innan. Sedan får jag kanske vänta till efter förlossningen för att se hur bysten utvecklar sig och kanske kommer jag inte att kunna amma heller. Det fanns inte så många storlekar kvar att välja på, men jag tog en storlek större än vad jag har i dag och får hoppas på att den passar.

Hur valde du amningsbh?
Har du tips på något märke som har fina bh:ar?

4 kommentarer:

  1. Jag köpte en innan FL, i samma storlek som jag hade just då. Resterande fick jag köpa när brösten "ställt in sig" efter någon vecka. När jag bara var hemma fungerade en sport-bh lika bra. Mina blev inte så mkt större heller (en strl) så det är väldigt individuellt. Nu när hon äter som mest känns dom som minst, det finns ingen logik alls i amningsbröst :)
    Hoppas du förstod mig nu, och lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den erfarenhet (trots att jag inte kunde amma i slutändan) är att avakta med att köpa fler tills efter...
    Det säger bara BOM sen är dom ENORMA *haha* ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, tack snälla du, vilka fina ord. Ska verkligen bli spännande att se vad ni får något och hur undret ser ut :) Hoppas allt är fint med er och att ni mår bra allihop! Kram!

    SvaraRadera
  4. Köpte en sådan häromdagen. Satt bra med lite extra plats. Har dock längre kvar ju. Vet inte hur det ska gå sen, har kupa DD i vanliga fall och har redan halvvägs gått upp två nästan tre storlekar...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.