fredag 11 februari 2011

Det finns många skäl...

...att älska vinter, snö, solsken och Jämtland.
Efter att ha behövt offra två solskensdagar den här veckan pga sjukdom,
så fick jag i dag njuta dubbelt.
Gick från arbetet vid lunch.
Termometern visade på -11,5 grader ute och strålande solsken.
Det blev ett snabbt ombyte,
packade ryggsäcken med skridskor och pjäxor och begav mig sedan ner till Storsjöns is och Medvinden.
En höggravid kvinna har inte ett så högt tempo på isen,
men det var helt underbart att få komma ut i ett friskt och soligt vinterlandskap.

I morgon är det officiell invigning av Medvinden.
Vinterparken öppnade redan förra helgen. Det märks att vi Östersundare börjar längta efter det här redan när första snön faller.
Jag kände mig lycklig i hela kroppen. Inte bara över en härlig tur ute, utan för att jag även visste att Henrik äntligen var på väg hem från veckans utbildning.
Undrar om jag hör till den skara som Hanna skriver om i den här krönikan - Jag tycker bara så vansinnigt illa om vintern.
Låt oss fortsätta älska vinter och vårvinter.

3 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut!! Jag har aldrig testat långfärdsskridskor, men något ska man ha kvar att testa :) Ha fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Får jag sno till min sida?
    Jag har din torsk i ugnen nu... ska bli spännande att smaka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är vackert men jag önska jag slapp gå ut i kylan!
    -21 grader imorse, det är inte okej *haha* ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.