måndag 17 januari 2011

Måndag & barnmorska.

I dag har vi varit på kontroll hos barnmorskan. Vi pratade lite om besöket på förlossningen i går och lite annat. Mitt hb-värde var mycket bra, 125. Det är det högsta värdet under hela graviditeten och jag har sällan haft över 130. Kurvan ser fortfarande bra ut och följer exakt. Lilla tussen har aldrig varit så livlig som sista dygnet och jag undrar om den har sovit något alls... Men jag älskar det! Och jag vet redan att de här rörelserna är något som jag kommer att sakna.
För övrigt så börjar jag känna mig redo för att bara invänta den lilles ankomst. Även om besöken hos barnmorskan är oerhört viktiga, så är jag inte i behov av samma stöd längre. Jag kommer säkert att uppskatta dem de allra sista veckorna, då vi bara kommer att gå och vänta.

Jag som redan tycker att det har varit stressigt med vikarie på jobbet, fick i dag veta något som gjorde mig ännu mer stressad; en av mina kollegor har sagt upp sig och slutar första mars. Så vi är två som ska gå på mammaledighet och en som slutar, med en vikarie på oss tre! Så, som det ser ut just nu, kommer jag att få sitta med två stycken en del i februari. Om lilla hjärtat i magen skulle vilja komma ut tidigare av stress, så skulle h*n komma i morgon.
Åh vad jag ska mysa och gosa sedan och bara njuta hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.