söndag 16 januari 2011

Första besöket på förlossningen.

Nu har vi gjort vår premiär på förlossningen. Anledningen var att jag i går hade två små blödningar, då gjorde jag inget åt det, eftersom jag inte hade värk och kände att tussen rörde sig. Inget ovanligt helt enkelt. I morse när jag fick en blödning till, så ringde jag förlossningen och förklarade hur det var. Hon ringde sedan upp och tyckte att jag skulle komma in, så att de fick undersöka det. Lokalisera vart blodet kom i från. Jag var inte så nervös innan, men blev det av tanken på att behöva åka in. När vi kom dit möttes vi av en mycket trevlig sköterska, som sedan lämnade över oss till en annan barnmorska, som också var väldigt mysig. De gjorde en kurva på barnets och mitt hjärta i ca 15 minuter. Jag fick lägga mig på sidan eftersom den rörde sig så mycket. Det såg helt normalt ut och jag får en liten tår i ögat och blir rörd över att tussen är så livlig. Efter det fick vi vänta på en läkare, hon kom precis när vi hade lagt oss skönt i sängen och skulle se skidåkningen på SvtPlay. Hon gjorde ett ultraljud och sedan en vaginalundersökning. Hon såg då att jag blödde från livmodertappen, vilket inte är onormalt. Normalt brukar man få stanna under observation, för att se att det inte är moderkakan som blöder. Men vi fick välja eftersom vi bor så nära och jag ville absolut inte stanna. Självklart ska jag vara uppmärksam på om det händer något onormalt. Men just nu mår vi alla mycket bra.

1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt...men tur att det inte var något allvarligt!
    men VAR RÄDD OM DIG & MAGEN!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.