söndag 12 december 2010

Ett litet mönster av rörelse.

Jag försöker hela tiden skriva ner vad som händer i magen. Jag gör det inte alltid här, men det är så lätt att dagarna går och så har man glömt det man vill ha kvar som minne.
Det har ännu inte funnits något mönster på hur tussen i magen rör sig. Det har dock varit på kvällarna jag har känt de tydligaste och längre rörelserna. Men i torsdags var första dagen som jag kände rörelser från tidig morgon till sen kväll. Ungefär varannan timme kunde jag känna livet i magen. Helt underbart. Jag vet inte om det här är början på ett mer tydligt rörelsemönster. Sista dagarna har jag varit så mycket i rörelse och har då lite svårare att känna hur det rör sig. På tisdag ska vi till barnmorskan igen och då ska jag fråga hur ofta jag bör känna rörelser nu. Det är en liten konstig känsla när man känner så mycket en dag och så lite nästa dag. Om man fick önska skulle jag vilja kunna känna när den sover, blinkar, gör kullerbyttor, byter sida, allt! I kväll satt vi och "puttade" lite på magen och då gungade magen, det tyckte vi var roligt.
Det ska bli roligt att se vad mitt hb-värde är nu, känner mig så mycket piggare. Så det bör vara väl godkänt nu, tycker jag. Har ätit både Niferex och blutsaft, samt Multivitamin för gravida och ammande varannan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.