tisdag 16 november 2010

Tydliga och längre stunder av rörelse.

Tänk vad timmarna rinner i väg och helt plötsligt är det kväll och middagen borde ha stått på bordet. I stället är jag på väg från jobbet. Var och tränade PT Challenge på lunchen, en form av cirkelträning med funktionell styrka. Det var roligt, men så jobbigt. Sista övningarna var det nästan tvärstopp. Lär dra på mig en skön träningsvärk till i morgon. Jag tränar inte längre någon mage och inte heller ryggövningar liggandes på mage (det hade ni kanske räknat ut?!). I dag valde jag i stället att köra lite mer axlar samt roddövningar med stång.

Det som ändå lyser upp min dag allra mest (förutom min man) är lilla livet i magen som gör sig till känna mer och mer för varje dag. Sista tre dagarna har jag kunnat känna långa stunder av rörelser, när hela kroppen förflyttar sig i magen, ryser jag. Det är helt magiskt. Vår lilla tuss. Fyra månader kvar till beräknat datum. Vi väntar med all kärlek här på dig.

5 kommentarer:

  1. Det där är så mysigt, väntan, otåligheten, kärleken man redan har är enorm! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade redan bestämt mig för en liten formtoppning med start Måndag eftersom jag är så otroligt laddad nu! =) Å så messade en killkompis idag och ska oxå börja deffa lite lätt, så vi ska köra en liten utmaning oss emellan, som en kul grej! Så nu är jag ännu mer laddad! =) Roligt med lite mål!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad underbart att läsa om det lilla livet som du känner. Njut!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så länge sedan jag hade tid att öht gå in på någon blogg alls. Låter underbart Sandra - jag är så avundsjuk. Härligt att du njuter av tillståndet oxå, viktigt att befinna sig i det här och nu tror jag. Pga omständigheterna för mig och min "böna" som hon kallades då, så kunde jag aldrig vara det - sörjer det än.
    Ha det allra bäst och du... njuter av alla snöbilder hos er! Men idag, tro det eller ej, har det inte börjat regna ÄN =)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så himla häftigt, det är verkligen helt otroligt spännande!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.