söndag 14 november 2010

Premiär på turskidor vintern 2010/2011.

Det är mitten av november och vi har redan hunnit njuta av vintern på flera olika sätt. Det är dagar som i dag, som man vet varför man längtar efter en vacker vinter och snö.
Varför Jämtland är ett så fantastiskt landskap att bo i.
På turskidor, Gräftåvallen / Klevfjället.
Det var nästan 20 cm mjuk snö och på fjället blir det ibland mycket grenar och kvistar innan all snö har lagt sig. Så stundvis i dag har jag skrattat åt mig själv, då jag fastnat bland grenar och stått spagat över bäckar. Så lilla tussen har haft cirkus i magen i dag, men h*n gillar redan att åka skidor, det vet jag.
Teja skötte sig väldigt fint på fjället i dag och hittade fågel på ett bra avstånd. Det värmde i våra hjärtan.
Det var vindstilla och solen försökte försiktigt ta sig upp över fjället.
En mycket vacker dag i november.
Allra finaste hjärtat.
Om ett år får vi fira Fars dag.
Det ska bli en stor dag,
då vi får fira mannen som får oss att le på morgonen,
som får oss att somna gott på kvällen.
Han som är alldeles speciell och unik för oss.
Mitt hjärtas värmekudde.

Önskar en ny vecka välkommen.

2 kommentarer:

  1. Åh...det där tillför energi, vad härligt! ni kommer att få ett underbart liv ihop om ni fortsätter sådär :)

    SvaraRadera
  2. Arvidsjaur har kring 15 cm snö efter ihopsjunkning vid tö. Men på lilla fjället är det vissa partier som är djupt upp till knäna. Mycket vinter i skogslandet, men mer på fjället :) Skidspåren är uppkörda, men jag har ingen koll på om de börjat pista slalombackarna... Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.