måndag 18 oktober 2010

Söndagspyssel.

I går kväll kom Ida, Peter och lilla Tove hit på lite söndagsfika. Det var mycket trevligt. Jag kan verkligen komma in i perioder då jag vill baka hela dagarna, tror att det är en sådan period nu. Att vi skulle få främmande gav mig i går en anledning till att få baka. Det blev Dumlemuffins och matbröd. Dumlemuffinsreceptet var inte någon favorit. Matbrödet blev jättegott, så receptet ska ni få senare. Henrik fick laga mat i går medan jag bakade och han gjorde så god söndagsmiddag. I dag har det varit arbete och jag har faktiskt tagit ledigt i morgon,
för det är en alldeles, alldeles speciell dag i morgon.
Min vila i dag, blev ingen vila. Det blev ett pass Body Balance. Nu är det middag och sedan krypa ner i soffan under filten. Ha en fin måndagkväll.

3 kommentarer:

  1. Söndagsfika är alltid trevligt! Jag får också bakperioder titt som tätt och bakar tusen sorter på en om samma dag, haha! :)
    Hoppas du får en mysig kväll nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också ha bakperioder. :-)

    Vad är det för speciellt dag imorgon? Jag blir så nyfiken. Det känns som någonting bra, så hurra för det. :-)

    SvaraRadera
  3. Dumlemuffins lät riktigt gott!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.