lördag 16 oktober 2010

En djungel av barnvagnar.

Mitt i dagen i dag så tog jag med mig Teja ut på en cykeltur. Vi valde en runda efter en skogsbilväg, så att hon kunde få springa lös och sträcka ut riktigt. Och om man aldrig har sett glädje i att springa, så får man se det på henne. Hon fullkomligt älskar när hon får springa så fort hon bara kan och fort går det verkligen. En timme var vi ute och välbehövlig frisk höstluft.

Sedan begav jag mig ner till gymmet för att försöka få en plats till Zumban, men det var helt omöjligt. Det var premiär för det här och många ville pröva klassen. I stället besökte jag Babyproffsen.

Det känns som att det är länge kvar till att vi får se vår lilla tuss, men med en leveranstid på 10 veckor på en del barnvagnar, så bör vi bestämma oss. Vår tuss kan även välja att komma till världen tidigare och även om vi inte skulle vara beredd på det mentalt, så kan det praktiska åtminstone vara klart. Chariotvagnen har jag skrivit om tidigare och den ska vi försöka hitta begagnad, även om jag nu såg att Chariot Cougar 1 inte alls var så mycket dyrare än de vi har sett ute på annons. Jag/vi kommer att älska en sådan vagn, det blev jag övertygad om när jag i dag fick känna på den riktigt. Den andra vagnen kommer jag behöva skicka ner hjärtat för att "provköra", annars blir det aldrig något bestämt. Jag hänger inte heller riktigt med när de pratar om allt, och visst är det lite tråkigt när man inte kan känna och se tygerna direkt? En bild kan verkligen vara så missvisande. Babyproffsens egna vagn kunde de verkligen rekommendera, den ser ut såhär:

Zero2Four Amsterdam.
Jag tycker att det kan vara lite bökigt att man måste byta till liggdelen. Även om jag gillar sittdelen väldigt mycket och den kändes väldigt lätt och härlig att köra. Har Du hört något om den här vagnen?
Tror även att vi ska kolla närmare på vagnarna från Teutonia, de känns väldigt smidiga. Emmaljunga är också kvar bland kandidaterna.
Fick även tips om Brios barnsängar och hittade massa annat smått och gott, som man gärna vill ha. Medan jag var inne i butiken, så levde tussen om, det var nästan så att jag skulle kunna tro att h*n ville säga: "Ja, den vill jag ha. Nej, inte den. Åh, den ser skön ut. Nej, den ser jag inget i." Det var i allafall väldigt mysigt.
Nu bakas det bullar här och glass blir det också. Och jag längtar efter min stora tuss.

1 kommentar:

  1. Jag är tyvärr inget barnvagnsproffs, men är nyfiken på när lill-tuss kommer ut?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.