fredag 8 oktober 2010

Den skrämmande.Döden.

I går var en dag som mina tankar kretsade kring
döden.
Om livet.
Om allt vackert som finns runt omkring,
som kan försvinna fortare än vi är medvetna om.
Jag satt och såg på bilden av Dig i går,
med tårar i ögonen,
varför slutade just ditt liv innan Du var redo att lämna jorden.
I går tog jag farväl av dig,
genom att göra det Du en gång lärde mig.
Vi kommer aldrig att ses igen.
Jag kan inte förstå det -
hur talar man om för en hjärna att den aldrig kommer att se en person igen?
Det förstår man aldrig, det bara är så.
Jag förstår inte döden.
Vila i frid.
Vi ses som änglar.


Vårt liv är en vindfläkt,
en saga, en dröm
En droppe som faller
i tidernas ström

Den skimrar i regnbågens färg
en minut
Brister och faller
och drömmen är slut

Nils Ferlin

2 kommentarer:

Tack för din kommentar och ha en fin dag.