fredag 24 september 2010

Första barnkläderna.

I dag kunde jag inte hålla mig längre.
De första barnkläderna. Det finns hur mycket fint som helst och jag insåg när jag hamnade på en annan babyavdelning att jag hade valt fel ställe från början, så risken är att jag hamnar där någon av de närmsta dagarna....
I går sa jag till H att jag inte är så förtjust i tryck på babykläder. Därför tyckte han att mössan var lite rolig (med tryck). Det fick helt enkelt bli ett undantag i dag. Det är även lite roligt att första kläderna blev svart/vita, när jag älskar färg. Undrar om jag fick för stor beslutsångest helt enkelt.
I eftermiddag fick jag även ett snabbt besök och en present, olika tvålar.
Tack snälla för det.

I kväll ska vi äta kött och jag längtar efter att få äta
en blodig köttbit.
Jag tror att jag ska skriva ner det på min önskelista, till vad jag vill ha efter förlossningen. På min lista finns på de hundra första platserna,
en frisk ängel och stolta föräldrar.
På plats 101 - ett glas champagne.
På plats 102 - en blodig köttbit á la min man.

6 kommentarer:

  1. Så söta kläder!
    Jag tror nog din man fixar ett riktigt fin köttbit och ett glas champagne till dig när bebisen har kommit! :)

    SvaraRadera
  2. Blir alldelles varm i hjärtat när jag ser dessa fina barnkläder.
    Ha det bäst fina du.
    KRam

    SvaraRadera
  3. Åh vad gulligt!! Det går inte att gå in i en barnbutik utan att handla. Därför besökte jag inga förräns 7-8 månader:) Vi hade så mycket bruna, beiga, svarta och gråa kläder i början så alla trodde Alice var en pojke på BB. Ha en bra helg!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh det värmer att se dessa söta, fina små kläder. Inget som de där allra första kläderna man köper. Superfina!

    SvaraRadera
  5. Mmm, vad söta! Det riktigt värmer i hjärtat när man ser de små kläderna!
    Mössan har jag sett på en del små, den är poppis:-)).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj, va underbart med bebis på gång! Hur snart?
    Och så söta kläder...

    Jag minns att du frågade om tårtrecept. Ifall det ska firas fram över så finns receptet här: http://majastina.se/?p=1195

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.