onsdag 22 september 2010

En doft av höst.

Hela förmiddagen gick jag och längtade efter att få köra pass. Någonstans så vet man att det sitter i ryggmärgen att instruera bara man vet sitt pass och tanken med det. Ändå kunde jag inte låta bli att fundera på, tänk om jag inte orkar. Jag har alltid kört 200% på mina pass och jag vill att det ska vara likadant under graviditeten. Om jag ska köra. När jag inte kan leverera det
kunderna vill ha, ska jag inte köra längre. Nu behövde jag inte fundera över det, för jag kunde ge lika mycket som annars. Det kändes fantastiskt bra och jag tror att lill*n i magen antingen hade disco i magen eller vaggades till sömns.
Jag fick svettas och fylla kroppen med endorfiner. Härligt.
Tack fina hjärtat för din hjälp med sista jobbet i går.

I morse var det riktig höst. Det luktade höst. Vackra färger ute.
Solen gjorde Rönnbärsträden ännu vackrare. Man kunde känna kylan i näsborrarna. Mysigt.
Vid lunch kom regnet. Och längtan efter en riktigt vacker höstpromenad får inte stillas ännu.
Kanske i morgon.

I dag tänkte jag försöka mig på att laga Raggmunkar med fläsk till middag. Det är sådant som jag tycker är godast när det är tillagat av mormor eller farmor. Men jag hoppas också på att bli mormor/farmor en dag, så då måste jag börja öva i tid.
Har du lagat Raggmunkar? Har du något bra tips till mig?

Uppdatering: Raggmunkarna blev väldigt goda och vill du pröva receptet, så hittar du det här. Medan jag lagade mat, så kokade H hjortronsylt och hjortronsaft. Mums.

2 kommentarer:

  1. Otroligt härligt med höst tycker jag, luktar gott ute och fina färger. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Hösten är mysigt tycker jag. Tända ljus, lite mörker och mysiga kvällar.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.