söndag 25 juli 2010

En perfekt genomkörare.

I lördags genomförde jag mitt andra halvmaraton. Jag var väldigt lugn hela dagen timmarna innan loppet och kände mig nästan lite för lugn och avslappnad. Kroppen kändes bra och jag hade som ingen tvekan på mig själv att det skulle kännas bra. Vilket också gjorde mig nervös vid start, tänk om det inte känns bra?!
En timme innan start satt jag och finaste på Törners och drack en kaffe i solen.
Henrik skjutsade ut mig och hans bror till start, det var extra roligt att Rikard också sprang. Så att det blev en liten "familjesysselsättning" för dagen.
Jag kände mig väldigt stark från start och gjorde min bästa tid på 10 km (som jag har tagit tid på), 43.30 visade klockan vid den kilometerpasseringen. Kände mig fortfarande pigg, efter 13 km började ben och höfter kännas stela och vid 15 km fick jag börja kämpa för att hålla i hela vägen in i mål.
Jag gick i mål på tiden 1.35.35. Vilket är en km-tid på 4.32.
Jag är väldigt nöjd över min prestation och det var otroligt trevligt efter vägen, det kommer jag att ta med mig länge. Även om jag tycker att det kunde fungera lite bättre från arrangörernas sida. Det har även tagits upp efter i går, så jag hoppas att de tar till sig och ordnar till detta till nästa år. Då jag hoppas att det ska finnas ett årligt maraton här i Östersund.
I dag har jag fruktansvärt ont från naveln till fötter, men jag är redo för fjällmaraton.
Undrar hur jag kommer att må söndag om två veckor?!
På eftermiddagen åt vi middag på Krogstråket som öppnade i fredags, sedan gick vi hem och vilade en stund i soffan, innan vi mötte upp Rikard, Veronica och Anders. Det var trevligt. Ibland undrar man vart alla människor kommer ifrån den här veckan.

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med Jess, VAD DUKTIG DU ÄR - och snabb!!! Imponerande!!!

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad du är duktig, Peter tycker du ska satsa på löpning. Super bra jobbat... När ni har tid å lust får ni gärna komma å snusa på Tove. Vi tänkte också försöka stråka lite på onsdag med Mirja å Matte om ni vill med Kram

    SvaraRadera
  3. Tusen tack, vad snälla ni är. Det är en rätt härlig känsla när träning faktiskt ger resultat :)

    Ida: Hälsa Peter tack för det, men tror att man tappar en del av livet då ;) Det var så roligt att se dig och lilla Tove i lördags, ni är så fina!! Och du var som en solstråle, så fin mamma! Vi kommer gärna och hälsar på. Jag höll på och funderade på i morgon? Pratar med Henrik, så får han ringa dig och höra hur det fungerar. Onsdag låter trevligt :)
    Kramar från mig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.