fredag 4 juni 2010

Studenternas dag.

Har haft en underbar dag/kväll med de som jag tycker allra mest om.
Min familj och finaste H. Kommer att lägga upp bilder när jag har
orkat gå igenom dem och berätta lite mer då. Det var otroligt
vackert i kyrkan och prästen höll ett mycket bra och genomtänkt tal,
som fick det att tåras i mina ögon. Jag blev rörd över att se min
bror i kostym och insåg att nu är min bror, som jag trodde alltid
skulle vara liten, vuxen och ska fortsätta på nästa steg ut i livet.
När jag är med mina bröder nu och får krama om dem, kan jag inte
låta bli att tänka på oss tre som små barn. Min älskade brorson
på fyra år kom in till stan när det var dags för studenterna att
åka lastbilsflak. Prinsen min. Vi hann även med en fika på Törners.
Jag och H åkte sedan till min äldsta bror där det var studentmiddag
för lillebror och andra brors tjej. Det var trevligt och Sannas mamma
höll ett mycket vackert tal till Sanna. Som fick alla kvinnors ögon
att bli blanka av tårar. När min andra bror även tillkännagav deras
förlovning, blev det ännu mer känslomässigt. Vackert.
Är nu trött och har fått kramas med min familj och kommer att sova
väldigt gott i natt.

2 kommentarer:

  1. I mitt jobb har jag ju den fina förmånen att få gå på avslutningar varje år. Det är lika vackert och känslomässigt varje gång. Alla är finklädda, ansiktena är fulla av förväntan och glädje och kyrkan är full av blommor. Det väcker många minnen från en barndomen.

    SvaraRadera
  2. Det är allt något speciellt med avlutningar i kyrkan, även om man inte är troende.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.