måndag 3 maj 2010

Mårdsundsbodarna & Kerstin.

I går var det rätt tyst från mig och visst kan man väl säga att
det är rätt skönt, att man ibland lämnar bloggeriet för en stund.
I lördags åkte vi upp till Mårdsundsbodarna, där några av H:s
vänner hade bosatt sig under helgen.
Det bjöds på ripa till middag och spelades spel. Fem hundar och sex
vuxna i en stuga. Så mysigt och trevligt. I går gav vi oss ut på
fjället, trots rätt kraftiga vindar och lätt snöfall. Man får
säga vad man vill om vädret, men jag tycker att det är så skönt
att bara få komma ut och ta vara på de lediga dagarna som man har.
Har inte tagit lika många bilder som jag brukar och vissa bilder från
lördagen är det censur på, som jag ska ta fram när jag behöver
skratta lite.
I rubriken nämndes namnet Kerstin och det blev någonstans under
middagen i fredags, mitt nya smeknamn. H tyckte att det passade bra
och jag älskar namnet. Så nu är det "Kom nu Kerstin", "Vad säger du
Kerstin" osv. Det finns ingen som har så många bra, men ibland tokiga
idéer som finaste. Men då är han också den bästa.
Nu, en skön promenad ut till kund och jag vill önska er alla en
härlig måndag.

/Kerstin.

4 kommentarer:

  1. Ibland behöver man en break även härifrån. Hoppas att dagen blir bra. Stora kramen

    SvaraRadera
  2. Åhhh fina härliga Kerstin!! Tack för sällskap i helgen. Det var dock inte lätt att slappna av då vi väl kom hem. Dusch och middag i Marieby, sen vidare för att titta på hundvalp. Självklart jättesöt! Jag lever verkligen upp till den självutnämnda diagnosen... Skriv gärna hur all din energi tar sig uttryck under en dag, så slipper jag känna mig så ensam... KRAMAR Mirjis

    SvaraRadera
  3. Petra: Ja, då är det extra roligt att skriva igen :)
    Hoppas att du har en bra tisdag. Kram.

    Mirjis: Visst är väl Kerstin ett för underbart namn?! :) Sedan hur han kom på det, har jag inte räknat ut ännu :) Tack själv, jag hade mycket trevligt! Tänk om det hade varit strålande sol och vindstilla i söndags?! Då hade det varit en perfekt dag.
    Hörde att ni hade lite svårt att sitta stilla i söndags :) Jag tyckte att det var så skönt att bara lata i soffan och kolla deklarationspapper :) Hur många veckor är valpen? Har du bestämt när du ska kolla Soya?
    Hoppas att du har en fin dag.
    Kramar från Sandra

    SvaraRadera
  4. Kerstin... passar finfint =)

    Glömt berätta att jag snott massor av bilder från dig - är det ok?
    Lagt en del på min egna blogg men många har jag mailat runt till de "från geografiska kunskaper om landet befriade" skånska vänner jag har =)

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.