fredag 28 maj 2010

Berusad.

Berusad. På jobbet.
De säger att det går bra.
Att vara berusad på livet får man vara varje dag.
Tack, svarar jag och ler.
Men vad är hemligheten, frågar personen när han hunnit gå en bit.

Det är den där stunden på morgonen, när ingen har vaknat och fåglarna precis börjat kvittra i träden,
då lägger jag min hand på hans, näsan mot hans hals och blir berusad av hans doft.
Det är när han står med sin ryggtavla mot mig och jag kan lägga armarna omkring honom och borra in näsan i ryggen,
då blir jag berusad av hans värme och doft.
Det är när han gråter, som jag blir berusad av hans salta tårar mot mina fingrar.
Det är när han skrattar, som jag blir berusad av hans vackra leende.
Det är när han busar, som jag blir berusad av mitt egna skratt.

Det som berusar mig mest är,
hans närvaro, hela hans existens.

Blicken styrs mot mig och han säger,
Det är en väldigt bra orsak till att vara berusad varje dag.

5 kommentarer:

  1. Du skriver så vackert, klokt och bra! :) Fina kloka du! <3

    SvaraRadera
  2. Tack fina. Hoppas att vi ses snart. Varma kramar till Dig.

    SvaraRadera
  3. så vackert skrivet..DET är kärlek..underbart. kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.