söndag 7 mars 2010

Klevfjället 100306.

Med klarblå himmel, strålande sol, ett gott humör, ett vackert landskap, ripor, god matsäck och det bästa av alla sällskap, så behöver jag inte säga så mycket mer om gårdagen. Den var fantastisk. Som den icke fotograf jag är, så blir det inte två bilder utan jag tar hälften av alla bilder jag tog. Eftersom jag tycker att alla borde vara med. Tyvärr kan inte bilderna förmedla känslan som jag hade under dagen.

För mig var det första gången som jag var ute på spaning efter ripor, det var spännande och jag fick faktiskt se fyra av dem och höra en. Jag var lite bakom, så såg inte de övriga.


Säg mig, vad är det för djur som vandrat övcr fjället?

I den här härliga drivan grävde vi ner oss och hade första fikapausen.

Ibland hade jag ett träd i vägen...


...och ibland fastnade skidorna i snön, en skön dykning ner i snön...
















Säg, är det inte såhär man njuter av livet?

6 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara bilder, man blir helt varm i hjärtat <3 kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis känslan av vårsol på fjället, det är så vackert! Sen om man har sällskap kan fina skratt även göra en fånigt lycklig :)

    SvaraRadera
  3. Miss M: Visst blir man, jag kan titta på dem om och om igen :) Du borde ta med din älskling och åka dit, bara få vara ni och glömma allt annat som ni har runt omkring. Ni skulle behöva det. Kramar

    Elin: Fånigt lycklig var riktigt bra beskrivet. Det är en speciell men härlig känsla, då man vill fnissa åt allt. Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, det är så underbart i fjällen... ja, i skogen också... ute i naturen...

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Järv är det som vandrat.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiskt vackra bilder, det ser helt underbart ut.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.