onsdag 6 november 2013

som nyp mig i armen!

Så känns det. För i går skrev vi kontrakt på ett hus. Äntligen. Ett hus som inte behövdes någon övertalan från någon sida, vi fastnade direkt. Konstigt kan man tycka. Ett original från -72. Och med en prislapp långt under vad vi hade förväntat oss. Känslan är otrolig och jag längtar så mycket efter att få ha nära till arbetet, nära till Storsjön och grönområden. Och så är det vårat, vi ska renovera, fixa och dona. Precis som vi har velat hela tiden. Såhär ska springas på banker (nåja bästa räntan måste gå att få någonstans), planeras kök och mitt i allt en utbildning, och vi ska på livsbesiktning. Hur vuxet och läskigt låter inte det? Undrar om det gills att jag åtminstone hade börjat fundera på pension och kapitalförsäkringar till lilla damen? Ni hänger väl med på vägen?

7 kommentarer:

  1. Stort grattis! Jag kommer ihåg känslan som igår. Ni har en otroligt rolig tid framför er och lite jobbig i perioder ;)

    Lycka till!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga rader att läsa! Gratulerar till husköpet, underbart med ett alldeles eget hem. Ser fram emot inflyttning och renovering.

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. Vad kul, äntligen. Grattis. Kramar faster

    SvaraRadera
  4. Grattis, vad kul för er! Blir jättekul att se hur ni pysslar och inreder, tycker du har så bra smak, är övertygad om att ni kommer få till ett jättemysigt hem / Elin

    SvaraRadera
  5. Än en gång stort grattis till husköpet! Fantastiskt roligt för er och jag ser verkligen fram emot att få följa med på renoveringsresan framöver.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till husköpet! Har rätt nyss gjort husaff'är själv med skräckblandad förtjusning... Mycket mer pengar än jag tänkt och helt nya möjligheter "på landet".

    SvaraRadera
  7. Återigen ett stort grattis!! så himla roligt för er! ska bli roligt att följa er flytt och renovering!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.