onsdag 18 september 2013

han får lära oss om livet.

Vi är många som sörjer Kristian Gidlund i dag. I går förlorade han kampen mot cancer och beskedet var väntat, men ändå så sorgligt. Han sista blogginlägg gav mig känslan att det var nära. Han har lärt oss mycket genom sin blogg, sin bok och som sommarpratare. Han ville så gärna leva. Han sa att han aldrig velat leva så mycket som nu. Det fastnade hos mig. I går kämpade jag mig igenom 10 månader av saknad av lillebror och jag kan ibland skämmas över att jag blir arg över att man inte väljer att vilja leva. Kristian är en av många som förlorar kampen mot cancer, människor som vill leva, som knappt fått börja sitt liv. Det är sorgligt.

Fotografen Emma Svensson har tillsammans med Kristian gjort en utställning med fotografier från en period i sjukdomen. Den heter precis som bloggen och boken - I kroppen min. Alla bilder är till salu och går till Cancerfonden. 8 februari kommer den att visas i Östersund hos Galleri Bolin. 

Mina tankar går till Kristians familj och vänner. Kristian - ta hand om min lillebror. Vi ser Er i månen. 

1 kommentar:

  1. Sorgligt...
    Men nånstans finns dom och tar hand om varandra och ser till oss. Min lillasyster finns också med dem. Jag saknar henne så hjärtat går sönder ibland..
    Minns och kramas, lev och dröm!
    /A

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.